Nadwozie już znacie, ale zupełnie nowe jest to, co znajdzie się w nim "pod maską". W styczniu 2009 roku na Salonie Samochodowym w Detroit zadebiutuje Audi R8 V10 wyposażony w zmodernizowany 525-konny silnik, który montuje w swoich pojazdach Lamborghini. Superauto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 4 sekund, a prędkość, jaką można osiągnąć w R8 to 315 km/h.
Oprócz zawrotnej szybkości, Audi dostarczy wizualnych wrażeń. Chromowany grill, aluminiowe boczne lusterka, aluminiowe obręcze kół oraz nowy tylny zderzak z dwoma wydechami zamiast czterech jak w R8 V10 4.2 l. Wewnątrz jedyną różnicą pomiędzy V8 a V10 R8 są przyciemnione przyciski na centralnym panelu.
* ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ * Zużycie paliwa w Audi z silnikiem V10 - 13,7/100 km - nie należy do najlepszych osiągów tego auta, ale nie o ekonomię w R8 chodzi. Aby zwiększyć sztywność samochodu, Audi wyposażono w przednie opony o profilu 35 i szerokości 235, a tylne w rozmiarze 295/30. Audi rozważa też wprowadzenie do gamy modelowej R8 silników Diesla V12.
Źródło: Carscoop, MothorAuthority, Moto Target