Audi SQ7 - pierwsza jazda

Waży 2,3 tony, ale mimo to przyspiesza do setki szybciej niż bazowe Porsche 718 Cayman. Na drodze zachowuje się jak dobrze wyważone auto klasy średniej, ale w razie potrzeby może przewieźć 7 osób i psa. Na dodatek ma na pokładzie tyle nowoczesnej techniki, że od lektury jego danych technicznych nawet dyplomowanego inżyniera mogłaby rozboleć głowa. Mowa o Audi SQ7, najmocniejszej odmianie dużego SUV-a z Ingolstadt i jednocześnie najmocniejszym seryjnie produkowanym aucie z dieslem pod maską.

Obraz
Źródło zdjęć: © Audi

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© Audi

Waży 2,3 tony, ale mimo to przyspiesza do setki szybciej niż bazowe Porsche 718 Cayman. Na drodze zachowuje się jak dobrze wyważone auto klasy średniej, ale w razie potrzeby może przewieźć 7 osób i psa. Na dodatek ma na pokładzie tyle nowoczesnej techniki, że od lektury jego danych technicznych nawet dyplomowanego inżyniera mogłaby rozboleć głowa.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© Audi

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka