Audi SQ7 - pierwsza jazda

Waży 2,3 tony, ale mimo to przyspiesza do setki szybciej niż bazowe Porsche 718 Cayman. Na drodze zachowuje się jak dobrze wyważone auto klasy średniej, ale w razie potrzeby może przewieźć 7 osób i psa. Na dodatek ma na pokładzie tyle nowoczesnej techniki, że od lektury jego danych technicznych nawet dyplomowanego inżyniera mogłaby rozboleć głowa. Mowa o Audi SQ7, najmocniejszej odmianie dużego SUV-a z Ingolstadt i jednocześnie najmocniejszym seryjnie produkowanym aucie z dieslem pod maską.

Obraz
Źródło zdjęć: © Audi

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© Audi

Waży 2,3 tony, ale mimo to przyspiesza do setki szybciej niż bazowe Porsche 718 Cayman. Na drodze zachowuje się jak dobrze wyważone auto klasy średniej, ale w razie potrzeby może przewieźć 7 osób i psa. Na dodatek ma na pokładzie tyle nowoczesnej techniki, że od lektury jego danych technicznych nawet dyplomowanego inżyniera mogłaby rozboleć głowa.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© Audi

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

/ 8Audi SQ7 TDI

Obraz
© WP

V8 TDI grupy Volkswagena o oznaczeniu wewnętrznym EA898 ma ma cztery litry pojemności, 435 KM mocy i aż 900 Nm momentu obrotowego przy zaledwie 1000 obr./min(!). Ogromny moment obrotowy to nie nowość w dużych dieslach, jednak nawet najpotężniejsze jednostki potrzebują minimum 1500 obr./min, aby zacząć pracować pełną parą. Silnik SQ7 „wstaje” jeszcze wcześniej, za sprawą niezwykle zaawansowanego systemu doładowania. Zastosowano tu dwie turbosprężarki, zamontowane pomiędzy rzędami cylindrów. Jedna działa na niskich obrotach, zaś powyżej 2500 obr./min do akcji wkracza druga.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła