| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12334/audi-s5-03.jpeg',550,389) ) |
| --- | Dzięki wypracowanym już rozwiązaniom technicznym znanym z flagowego modelu Audi, oraz doskonalonemu od przeszło ćwierćwiecza permanentnemu napędowi na 4 koła quattro, wyczynowa wersja coupe S5 ma deklasować rywali.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12334/audi-s5-04.jpeg',550,389) ) |
| --- | Sercem tego auta jest wolnossący ośmiocylindrowy silnik benzynowy pracujący w technice bezpośredniego wtrysku. Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 440 Nm @ 3,5 tys obr/min, a jej maksymalna moc sięga 354 KM. Dzięki tym parametrom silnika, sprint od 0 do 100 km/h pochłania zaledwie 5,1 sekundy. Producent zdecydował się montować w tym samochodzie sześciobiegową skrzynię manualną, co ma odzwierciedlać sportowe zacięcie Audi S5. Troszkę z tym koliduje standardowo instalowany ABS i układ stabilizujący tor jazdy, który można jednak dezaktywować.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12334/audi-s5-09.jpeg',550,389) ) |
| --- | Zewnętrznie, Audi S5 różni się od A5 tylko nieznacznie. Zawieszenie obniżono o 10 mm, a opony zakładane są na 18’, 19’, lub 20’ calowe obręcze ze stopów lekkich. Przeprojektowano nieco przedni i tylny zderzak, a chromowany grill ma dodatkowe, pionowo biegnące „szprosy”. Wewnątrz zamontowano sportowe fotele kryte skórzano-materiałową tapicerką, trójszprychową kierownicę, oraz elementy z polerowanego aluminium. Przewidziano również dodatkowe kolory nadwozia, które nie będą dostępne dla nabywców A5.