Trwa ładowanie...

Audi RS6 Avant ABT (2017) - premiera

Audi RS6 Avant to bez wątpienia jedno z najszybszych kombi dostępnych na rynku. Podwójnie doładowany, czterolitrowy silnik V8 generuje aż 600 KM. To oszałamiająca moc jak na samochód zdolny zmieścić cztery osoby i bagaż. Firma tuningowa ABT udowadnia jednak, że z niemieckiego kombi można wycisnąć jeszcze więcej.

Audi RS6 Avant ABT (2017) - premieraŹródło: Materiały prasowe
d28szw9
d28szw9

ABT przyjechało do Genewy z wwyjątkowym projektem opartym na Audi RS6 Avant, określanym mianem RS+. Auto kusi wszystkimi zaletami dużego kombi i jeszcze większą mocą niż w serii. Inżynierom ABT udało się wycisnąć aż 710 KM mocy. To wzrost o około 100 KM w stosunku do zwykłego RS6. Jeszcze większe wrażenie robi jednak maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 880 Nm zamiast seryjnych 750 Nm.

Szkoda, że tuner nie pochwalił się oficjalnymi osiągami prezentowanego egzemplarza. Standardowy osiąga setkę w zaledwie 3,7 sekundy, co jest wręcz niewiarygodnym czasem. Tu powinno być jeszcze lepiej. Granica 3,5 sekundy została zapewne złamana. Prędkość maksymalna powinna natomiast oscylować w granicach 320 km/h.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Choć to jedno z najszybszych kombi świata, ABT nie zdecydowało się na stylistyczne "fajerwerki". Auto wygląda niemalże identycznie jak seryjna odmiana, co czyni je jeszcze atrakcyjniejszym w oczach wielbicieli szybkich, ale zachowawczych konstrukcji. Owszem, specjaliści popracowali nieco nad aerodynamiką, montując zmodyfikowane ospojlerowanie z włókna węglowego. Nie są to jednak oszałamiające dodatki w stylu "Szybkich i wściekłych".

d28szw9

Tym, co najbardziej wyróżnia RS6+ od standardowego wydania, są felgi.* 22-calowe, czarne obręcze* stanowią wspaniałe dopełnienie czerwonego nadwozia. Modyfikacjom poddano również wnętrze, które jest kolorystycznym uzupełnieniem karoserii. Tutaj także znajdziemy połączenie czerni i czerwieni, choć z przewagą ciemnych barw.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

ABT stworzy zaledwie 50 egzemplarzy RS6+. Nie będą one tanie. Choć dokładna cena nie jest znana, nietrudno domyślić się, że kwota przekroczy 700 000 złotych. Seria kosztuje u nas nieco ponad 500 000 złotych. Jeśli dorzucimy do tego dodatki ABT, które zazwyczaj nie są tanie, musimy liczyć się ze sporymi wydatkami, godnymi niejednego supersamochodu. Tylko po co komu ciasne superauto, skoro w tej samej cenie może mieć równie szybkie i bardziej praktyczne kombi...

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj