Audi RS6 Avant ABT (2017) - premiera

Audi RS6 Avant to bez wątpienia jedno z najszybszych kombi dostępnych na rynku. Podwójnie doładowany, czterolitrowy silnik V8 generuje aż 600 KM. To oszałamiająca moc jak na samochód zdolny zmieścić cztery osoby i bagaż. Firma tuningowa ABT udowadnia jednak, że z niemieckiego kombi można wycisnąć jeszcze więcej.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

ABT przyjechało do Genewy z wwyjątkowym projektem opartym na Audi RS6 Avant, określanym mianem RS+. Auto kusi wszystkimi zaletami dużego kombi i jeszcze większą mocą niż w serii. Inżynierom ABT udało się wycisnąć aż 710 KM mocy. To wzrost o około 100 KM w stosunku do zwykłego RS6. Jeszcze większe wrażenie robi jednak maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 880 Nm zamiast seryjnych 750 Nm.

Szkoda, że tuner nie pochwalił się oficjalnymi osiągami prezentowanego egzemplarza. Standardowy osiąga setkę w zaledwie 3,7 sekundy, co jest wręcz niewiarygodnym czasem. Tu powinno być jeszcze lepiej. Granica 3,5 sekundy została zapewne złamana. Prędkość maksymalna powinna natomiast oscylować w granicach 320 km/h.

Obraz
© Materiały prasowe

Choć to jedno z najszybszych kombi świata, ABT nie zdecydowało się na stylistyczne "fajerwerki". Auto wygląda niemalże identycznie jak seryjna odmiana, co czyni je jeszcze atrakcyjniejszym w oczach wielbicieli szybkich, ale zachowawczych konstrukcji. Owszem, specjaliści popracowali nieco nad aerodynamiką, montując zmodyfikowane ospojlerowanie z włókna węglowego. Nie są to jednak oszałamiające dodatki w stylu "Szybkich i wściekłych".

Tym, co najbardziej wyróżnia RS6+ od standardowego wydania, są felgi.* 22-calowe, czarne obręcze* stanowią wspaniałe dopełnienie czerwonego nadwozia. Modyfikacjom poddano również wnętrze, które jest kolorystycznym uzupełnieniem karoserii. Tutaj także znajdziemy połączenie czerni i czerwieni, choć z przewagą ciemnych barw.

Obraz
© Materiały prasowe

ABT stworzy zaledwie 50 egzemplarzy RS6+. Nie będą one tanie. Choć dokładna cena nie jest znana, nietrudno domyślić się, że kwota przekroczy 700 000 złotych. Seria kosztuje u nas nieco ponad 500 000 złotych. Jeśli dorzucimy do tego dodatki ABT, które zazwyczaj nie są tanie, musimy liczyć się ze sporymi wydatkami, godnymi niejednego supersamochodu. Tylko po co komu ciasne superauto, skoro w tej samej cenie może mieć równie szybkie i bardziej praktyczne kombi...

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła