Audi RS6 Avant ABT (2017) - premiera

Audi RS6 Avant to bez wątpienia jedno z najszybszych kombi dostępnych na rynku. Podwójnie doładowany, czterolitrowy silnik V8 generuje aż 600 KM. To oszałamiająca moc jak na samochód zdolny zmieścić cztery osoby i bagaż. Firma tuningowa ABT udowadnia jednak, że z niemieckiego kombi można wycisnąć jeszcze więcej.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

ABT przyjechało do Genewy z wwyjątkowym projektem opartym na Audi RS6 Avant, określanym mianem RS+. Auto kusi wszystkimi zaletami dużego kombi i jeszcze większą mocą niż w serii. Inżynierom ABT udało się wycisnąć aż 710 KM mocy. To wzrost o około 100 KM w stosunku do zwykłego RS6. Jeszcze większe wrażenie robi jednak maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 880 Nm zamiast seryjnych 750 Nm.

Szkoda, że tuner nie pochwalił się oficjalnymi osiągami prezentowanego egzemplarza. Standardowy osiąga setkę w zaledwie 3,7 sekundy, co jest wręcz niewiarygodnym czasem. Tu powinno być jeszcze lepiej. Granica 3,5 sekundy została zapewne złamana. Prędkość maksymalna powinna natomiast oscylować w granicach 320 km/h.

Obraz
© Materiały prasowe

Choć to jedno z najszybszych kombi świata, ABT nie zdecydowało się na stylistyczne "fajerwerki". Auto wygląda niemalże identycznie jak seryjna odmiana, co czyni je jeszcze atrakcyjniejszym w oczach wielbicieli szybkich, ale zachowawczych konstrukcji. Owszem, specjaliści popracowali nieco nad aerodynamiką, montując zmodyfikowane ospojlerowanie z włókna węglowego. Nie są to jednak oszałamiające dodatki w stylu "Szybkich i wściekłych".

Tym, co najbardziej wyróżnia RS6+ od standardowego wydania, są felgi.* 22-calowe, czarne obręcze* stanowią wspaniałe dopełnienie czerwonego nadwozia. Modyfikacjom poddano również wnętrze, które jest kolorystycznym uzupełnieniem karoserii. Tutaj także znajdziemy połączenie czerni i czerwieni, choć z przewagą ciemnych barw.

Obraz
© Materiały prasowe

ABT stworzy zaledwie 50 egzemplarzy RS6+. Nie będą one tanie. Choć dokładna cena nie jest znana, nietrudno domyślić się, że kwota przekroczy 700 000 złotych. Seria kosztuje u nas nieco ponad 500 000 złotych. Jeśli dorzucimy do tego dodatki ABT, które zazwyczaj nie są tanie, musimy liczyć się ze sporymi wydatkami, godnymi niejednego supersamochodu. Tylko po co komu ciasne superauto, skoro w tej samej cenie może mieć równie szybkie i bardziej praktyczne kombi...

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥