Audi A7 Sportback
None
Sportowa limuzyna
To całkiem spory samochód klasy premium z pięciodrzwiowym nadwoziem, stylizowanym na coupe. Auto ma 4,97 m długości, 1,91 m szerokości, a wysokość tylko 1,41 m.
Sportowa limuzyna
Tył jest niepowtarzalny. O ile w większości przypadków uzasadnione są narzekania na brak finezji niemieckich samochodów, A7 Sportback z całą pewnością stanowi wyjątek.
Sportowa limuzyna
W pokrywę bagażnika dyskretnie wbudowano spoiler, który wysuwa się automatycznie po przekroczeniu prędkości 130 km/h.
Sportowa limuzyna
Przód to oczywiście stylistyczne nawiązanie do całej gamy modelowej Audi. Potężny grill i pasma świateł w technologii LED sprawiają, że A7 Sportback przypomina o numer większą, topową limuzynę A8.
Sportowa limuzyna
Udało się stworzyć niezwykle interesującą linię nadwozia, nie tracąc przy tym zbyt wiele pod względem praktycznym.
Sportowa limuzyna
Pod maską testowanych w Chile Audi pracują nowe, 3-litrowe silniki V6 TDI o mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym w wysokości aż 500 Nm. Tak wyposażone Audi A7 Sportback osiąga prędkość 100 km/h w 6,3 sekundy, a jego średnie spalanie w czasie wyprawy wahało się w granicach od 7,3 do 8,5 l/100 km. Były też egzemplarze, wyposażone w benzynowe, 3-litrowe jednostki V6 TFSI o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm, dostępnym od 2 900 obr./min. Ten silnik rozpędza nowe A7 do setki w 5,3 sekundy. Średnie spalanie wahało się w granicach 11-12 l/100 km.
Sportowa limuzyna
Bagażnik ma pojemność 575 litrów i sporo zmieści. Nie ma jednak co ukrywać, że nisko poprowadzona, opadająca mocno ku tyłowi linia dachu ogranicza ilość miejsca nad głowami siedzących na tylnych siedzeniach pasażerów o wzroście powyżej 180 cm. Ponadto z tyłu jest miejsce dla jedynie dwóch osób.
Sportowa limuzyna
Podróżujący na przednich siedzeniach pławią się w luksusie. Do dyspozycji mogą mieć fotele z regulacją 10 elementów, trójstopniową wentylacją i masażem.
Sportowa limuzyna
Podstawową jednostką benzynową, przewidzianą dla Audi A7 Sportback jest 2,8 FSI V6 o mocy 204 KM i momencie 280 Nm, zapewniający przyspieszenie od zera do setki w 8,3 s. Najsłabszy diesel to 3.0 V6 TDI, również o mocy 204 KM, ale z maksymalnym momentem 400 Nm, a w wersji quattro, nawet 450 Nm. Najsłabszy diesel rozpędza Sportbacka do setki w 7,3 s. Silniki mogą współpracować z bezstopniową przekładnią Multitronic lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią S-tronic. Ta ostatnia w przypadku aut wyposażonych w silniki 2.8 FSI, 3.0 TFSI i 3.0 TDI o mocy 245 KM współpracuje ze stałym napędem na cztery koła Quattro.
Sportowa limuzyna
Nowe Audi A7 Spotback wypełnia lukę pomiędzy modelami A6 oraz A8.
Sportowa limuzyna
Czterostrefowa klimatyzacja spisuje się na medal. Precyzję jej pracy zapewniają czujniki wilgotności, dokonujące pomiarów w środku i na zewnątrz pojazdu.
Sportowa limuzyna
Trójstopniowa wentylacja foteli... zasysa powietrze do ich wnętrza.
Sportowa limuzyna
W Audi A7 zamontowano wiele nowoczesnych systemów, wspomagających kierowcę. Między innymi tempomat z radarem, automatycznie utrzymujący odległość do poprzedzającego pojazdu. W razie potrzeby może nawet zatrzymać samochód.
Sportowa limuzyna
Pokładowymi systemami można sterować z pomocą dość przejrzystego, po lepszym poznaniu, systemu MMI.
Sportowa limuzyna
Przy temperaturach powyżej 30 stopni można docenić skuteczność wentylacji foteli, która... zasysa powietrze do ich wnętrza. Czterostrefowa klimatyzacja też spisuje się na medal.
Sportowa limuzyna
W oparciu o technologie znane z wojskowych myśliwców (HUD, czyli Head-Up Display), na przedniej szybie mogą być wyświetlane ważne komunikaty i prędkość auta.
Sportowa limuzyna
Jak przystało na klasę premium - w Audi A7 Sportback nie mogło zabraknąć rozbudowanych systemów audio. Standardowy z 8 głośnikami można zastąpić sprzętem firmy Bose lub Bang&Olufsen. Wówczas do dyspozycji będziemy mieć aż 15 głośników i dwa wzmacniacze, wraz ze specjalnym procesorem dźwięku.
Sportowa limuzyna
Pokładowymi systemami można sterować z pomocą systemu MMI...
Sportowa limuzyna
...którego ekran chowa się w ozdobnej listwie, przecinającej całą szerokość deski rozdzielczej.
Sportowa limuzyna
3-litrowa jednostka V6 TFSI o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm, dostępnym od 2 900 obr./min. rozpędza nowe A7 do setki w 5,3 sekundy.
Sportowa limuzyna
Zobaczyć to co niewidoczne podczas jazdy nocą pomoże kamera podczerwieni. System zaopatrzono w algorytm, rozpoznający ludzi. Pozwala dostrzec obiekty odległe nawet o 300 metrów od auta. Obraz prezentowany jest na tablicy zegarów.
Sportowa limuzyna
Silniki mogą współpracować z bezstopniową przekładnią Multitronic lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią S-tronic. Ta ostatnia w przypadku aut wyposażonych w silniki 2.8 FSI, 3.0 TFSI i 3.0 TDI o mocy 245 KM współpracuje ze stałym napędem na cztery koła Quattro.
Sportowa limuzyna
Testowane egzemplarze wyposażono dodatkowo w adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, które świetnie się sprawdza na wyboistych drogach i system Stop&Go... z którego można by z powodzeniem zrezygnować.
Sportowa limuzyna
Gdy w zatrzymującym się na chwilę w upalny dzień samochodzie gaśnie silnik, bardzo szybko nagrzewa się wnętrze. Efekt? Kierowca i tak wyłączy urządzenie, aby odzyskać możliwość włączenia klimatyzacji, a zatem po co je stosować? Oszczędność na paliwie jest raczej niewielka, a wpływ rozwiązania na trwałość silników poznamy za kilka lat, gdy zestarzeją się auta eksploatowane z systemami start/stop.
Sportowa limuzyna
Jakość wykończenia wnętrza typowa dla Audi. Znakomitej jakości, przyjemne w dotyku materiały i wzorowe spasowanie elementów.
Sportowa limuzyna
Ceny nowego, pięciodrzwiowego coupe od Audi wahają się w zakresie od 253 100 zł za wersję z podstawowym silnikiem benzynowym 2.8 FSI i napędem quattro, po 279 300 zł za najmocniejszą benzynę 3.0 TFSI. Najtańszy diesel z napędem na jedną oś kosztuje 250 100 zł, wersja 3.0 TDI quattro to wydatek 277 300 zł. To jednak ceny samochodów bez dodatkowego wyposażenia. Bogato zaopatrzone w dodatki wersje, którymi jeździliśmy po drogach Chile były droższe średnio o około 100 000 zł. Wszystkie miały system MMI i skórzane tapicerki. W przypadku modelu z modułem Head-Up Display i najdroższym systemem audio cena przekracza nawet próg 400 000 zł.
Sportowa limuzyna
Miejsca na tylnej kanapie wystarczy dla osób średniego wzrostu. Wysocy pasażerowie będą jednak narzekać, bo jeśli mają powyżej 180 cm, podsufitka zaczyna się dokładnie tam, gdzie kończy się ich fryzura.
Sportowa limuzyna
Z tyłu jest za mało miejsca, by wozić biznesmenów.
Sportowa limuzyna
Rodzinom może nie przypaść do gustu możliwość przewozu na tylnej kanapie jedynie dwóch osób.
Sportowa limuzyna
Bagażnik ma pojemność 575 litrów...
Sportowa limuzyna
...i sporo zmieści.
Sportowa limuzyna
Nowe Audi A7 Spotback wypełnia lukę pomiędzy modelami A6 oraz A8. Jest rynkowym konkurentem dla BMW 5 GT i Mercedesa CLS. To propozycja dla młodych wiekiem lub duchem, zamożnych klientów, którzy od luksusowej limuzyny oczekują czegoś więcej. Nie tylko komfortu, ale również sportowego charakteru. Audi A7 Sportback wydaje się być idealną propozycją dla biznesmenów, którzy sami chcą prowadzić swoje auta i podkreślać swoją indywidualność. Dla których ważne jest nie tylko by samochód był prestiżowy, ale również nie był nudny.