Audi A6 Allroad

Z zewnątrz poznamy go po nieco większym prześwicie, nakładkach na progi, a także imitacji ochronnych płyt pod zderzakami. Pod maską pracują silniki o niebagatelnej mocy

Obraz
Źródło zdjęć: © Piotr Mokwiński

/ 6W alternatywie dla Crossovera

Obraz
© Piotr Mokwiński

Klasa podwyższonych kombi wyposażonych w napęd na cztery koła jest stosunkowo młoda. Tego typu pojazdy dużą popularność zyskały dopiero w XXI wieku. Audi wprowadziło na rynek pierwszą generację Allroada w r. 2000, a kolejną w odstępie sześciu lat. W 2012 r. w Genewie nie mogło więc zabraknąć delikatnie uterenowionego rodzinnego auta z czterema okręgami na grillu.

Z zewnątrz poznamy go po nieco większym prześwicie, nakładkach na progi, a także imitacji ochronnych płyt pod zderzakami. Reszta elementów jest wspólna z wersjami o nieco mniej off-roadowym charakterze. Wymagający klient może doposażyć karoserię w srebrne relingi, LED-owe projektory obsługujące światła postojowe, mijania i drogowe oraz potężne, 20-calowe obręcze ze stopów lekkich, które mogą nie zdać egzaminu wytrzymałościowego na polskich drogach. Nadwozie pokryte białym lakierem w połączeniu z wieloma detalami typowymi dla niemieckiego producenta, prezentuje się bardzo dobrze.

/ 6W alternatywie dla Crossovera

Obraz
© Piotr Mokwiński

Podobnie przedstawia się obraz wewnątrz, gdzie niczym nieograniczona możliwość konfiguracji, umożliwia stworzenie ultra-luksusowego przedziału pasażerskiego z wyposażeniem za 300 tysięcy złotych. Wielopunktowy masaż ukryty w przednich fotelach, system noktowizyjny wspomagający wykrywanie pieszych w nocy, nagłośnienie Bang&Olufsen dostępne w cenie podstawowej wersji Fiata Pandy, czy chociażby zestaw nawigacji satelitarnej obsługujący Google Earth, to tylko niektóre pozycje z bardzo długiej listy dodatkowych opcji.

/ 6W alternatywie dla Crossovera

Obraz
© Piotr Mokwiński

Poza wszechstronną personalizacją, na słowa uznania zasługuje jakość materiałów wykończeniowych oraz ich spasowanie. Jeśli sobie zażyczymy, na desce rozdzielczej znajdą się wstawki wykonane z dębowego drewna o jasnym odcieniu. Przestronny przedział pasażerski bez większych trudności zmieści 4 rosłych osób ze słusznym ekwipunkiem, który pochłonie bagażnik o pojemności 565 litrów. Po złożeniu oparć kanapy, powierzchnia zwiększy się do 1680 litrów.

/ 6W alternatywie dla Crossovera

Obraz
© Piotr Mokwiński

Najnowsze wcielenie A6 może zostać wyposażone w jeden z czterech silników o bardzo zbliżonej pojemności. Każdy z nich jest wspomagany turbodoładowaniem i dysponuje sześcioma cylindrami ustawionymi w układzie V. Benzynowy motor 3.0 TFSI rozwija 310 koni mechanicznych i do pierwszej „setki” katapultuje uterenowionego „Niemca” w 5,9 sekundy. Według producenta ma przy tym zadowalać się średnim zużyciem paliwa na poziomie 8,9 litra.

/ 6W alternatywie dla Crossovera

Obraz
© Piotr Mokwiński

Znacznie ciekawiej przedstawia się sytuacja z jednostkami wysokoprężnymi. 3-litrowe agregaty generują 204, 245 lub 313 KM. Ostatnia pozycja osiąga aż 650 Nm momentu obrotowego i jest szybsza o 0,3 sekundy od odmiany zasilanej benzyną. Ponadto, jako jedyny silnik w stawce, współpracuje z 8-stopniową przekładnią Tiptronic.

/ 6W alternatywie dla Crossovera

Obraz
© Piotr Mokwiński

Nie w tym jednak tkwi sekret Allroada. To samochód mający stawić czoła na bezdrożach, dlatego pneumatyczne zawieszenie można regulować w zakresie 60 milimetrów. Podczas szybkiej jazdy po autostradzie, warto je nieco obniżyć. W sytuacji, gdy pokonujemy sypki piach, błotniste koleiny lub niezbyt wymagające przeszkody terenowe, należy wybrać tryb off-roadowy. Nie radzimy natomiast zapuszczać się do lasu na opcjonalnych 20-calowych obręczach. Znacznie ucierpi na tym komfort przemieszczania i gwałtownie wzrośnie ryzyko uszkodzenia samej opony lub podzespołów zawieszenia w kontakcie z większą nierównością.

Nie znamy jeszcze cen Allroada, ale na pewno nie będzie on tani. Niemniej jednak, stanowi bardzo ciekawą alternatywę dla luksusowych crossoverów, których możliwości jazdy ze sportową nutą, znacznie ustępują propozycji Audi.

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka!
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka!
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie