Audi A5/S5 Coupe: ewolucja zamiast rewolucji
Nowe Audi charakteryzuje się trójwymiarową linią w formie fali. Biegnie ona nad wnękami wszystkich czterech kół, podkreślając w tych miejscach przetłoczenia błotników. Względem poprzednika wydłużyła się maska silnika i zwiększył rozstaw osi. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy jest teraz bardziej płaska i szersza, zaś z tyłu dominują diodowe światła tylne. Inżynierom Audi udało się "odchudzić" A5 o 60 kg oraz zwiększyć pojemność bagażnika do 465 litrów.
We wnętrzu znajdziemy poziomą architekturę tablicy rozdzielczej i długie, poziome pasmo nawiewów. Na życzenie będzie montowane oświetlenie Ambiente z regulowanym natężeniem i barwą światła. W ofercie pojawiły się również wirtualny kokpit z 12,3-calowym wyświetlaczem TFT, system sterowania głosowego, punkt dostępu Wi-Fi hotspot, system powiadamiania ratunkowego, zawiadomienie on-line o usterkach, ustalenie terminu wizyty w serwisie czy zdalne sterowanie (zamykanie i otwieranie zamków czy sprawdzanie położenia samochodu).
Na początek A5 Coupe będzie wyposażane w jeden z sześciu silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Ich moc wzrosła i mieści się w przedziale od 150 do 286 KM. Gama S5 Coupe obejmie nową jednostkę 3.0 TFSI o mocy 354 KM. Dla nowych Audi przewidziano zarówno napęd na przednią oś, jak i na cztery koła quattro.
Źródło: Audi
ll/Wirtualna Polska