AUDI A4 B6
Lata produkcji | 2000 - 2005 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; kabriolet |
Silniki | 1.6 i (102KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2650; kabriolet 2654 |
Długość (mm) | 4547; kombi 4544; kabriolet 4573 |
Szerokość (mm) | 1766; kabriolet 1777 |
Wysokość (mm) | 1428; kabriolet 1391 |
Marki | |
Model |
Dokładnie w listopadzie 2000 roku na rynku pojawiła się kolejna, druga generacja Audi A4 oznaczona jako 8E (B6). Bazuje na całkowicie nowej płycie technologicznej PL46. Znacznie poprawiono użytą technologię, w tym właściwości jezdne, komfort oraz wyposażenie wnętrza. Zawieszenie wykonano z aluminium. Auto zostało też nieco powiększone, co przełożyło się na ilość miejsca wewnątrz. Już w 2001 roku wprowadzono do oferty wersję kombi (Avant), a dwa lata później (w 2002 r.) dołączyły silniki FSI oraz wersja Cabriolet z płóciennym, składanym dachem, która zastąpiła model Audi Cabriolet bazujący na modelu 80. Audi zaproponowało także wersję S4 z silnikiem V8 o mocy 344 KM. Nowością jest także zastosowana skrzynia Multitronic, która zastąpiła wcześniejszą skrzynię biegów Tiptronic w wersjach z napędem na przednią oś. Na rynku model ten konkuruje z takimi autami jak: BMW serii 3, Mercedes klasy C.