Audi A3 2.0 TDI Ambition
Znajdź 10 szczegółów
Jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów tej marki. Oferowany od ubiegłego roku model Audi A3 trzeciej generacji to idealny przykład niemieckiego pragmatyzmu. Skoro poprzedni samochód tak się podobał, nabywców znalazło 1,8 mln egzemplarzy i stanowi aż 20 proc. całej sprzedaży koncernu, po co zmieniać coś w kolejnym modelu? Dlatego, przeciętny zjadacz chleba nie będzie w stanie odróżnić najnowszego Audi A3 od poprzedniego modelu. Na pierwszy rzut oka nic się nie zmieniło. To jednak tylko pozory. Owszem, wygląd zewnętrzny poddano bardzo dyskretnym korektom, w istocie jednak zmieniło się prawie wszystko. Najbardziej to, czego od razu nie widać.
Jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów tej marki. Oferowany od ubiegłego roku model Audi A3 trzeciej generacji to idealny przykład niemieckiego pragmatyzmu. Skoro poprzedni samochód tak się podobał, nabywców znalazło 1,8 mln egzemplarzy i stanowi aż 20 proc. całej sprzedaży koncernu, po co zmieniać coś w kolejnym modelu? Dlatego, przeciętny zjadacz chleba nie będzie w stanie odróżnić najnowszego Audi A3 od poprzedniego modelu. Na pierwszy rzut oka nic się nie zmieniło. To jednak tylko pozory. Owszem, wygląd zewnętrzny poddano bardzo dyskretnym korektom, w istocie jednak zmieniło się prawie wszystko. Najbardziej to, czego od razu nie widać.
To prawda, chyba nikt spośród tych, którzy nie pasjonują się samochodami, nie będzie w stanie wskazać 10 różnic pomiędzy starą i nową generacją Audi A3. Być może dostrzeże nowe lampy i nieco inny kształt osłony chłodnicy, ale... to chyba wszystko. W istocie jednak wszystko zrobiono od nowa. Obecnie produkowane A3 bazuje na płycie podłogowej Golfa VII generacji. Inne są również jego wymiary. Nowe Audi A3 ma większy o 23 mm rozstaw osi, jak też szersze o 12 mm. To większy samochód od poprzednika. Ma długość 4237 mm, szerokość 1777 mm i wysokość 1421 mm. Dzięki temu pasażerowie zyskali nieco przestrzeni. Większy jest również bagażnik (365/1100 l). W trzydrzwiowej wersji nadwozia na tylnej kanapie jest całkiem znośnie, niestety, pomimo systemu easy-entry, trudno się na nią dostać.