Audi A3 1.6 TDI ultra: tylko 3,3 l/100 km
Audi poszerza ofertę bardzo oszczędnych modeli ultra z rodziny A3. Wyposażone w silnik 1.4 TFSI o mocy 150 KM, łączą w sobie sportowy charakter i wyjątkowo niskie zużycie paliwa. Dzięki dziesięciu nowym wersjom produkcyjnym samochodów Audi ultra, ich portfolio powiększyło się do 22 modeli. Najoszczędniejszy zadowala się - według danych producenta - spalaniem na poziomie 3,3 l/100 km.
Audi A3 1.4 TFSI ultra, rozwija maksymalną prędkość 220 km/h i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w niespełna 8,1 sekundy. Można go więc nazwać samochodem dynamicznym, a jednocześnie skromnym pod względem zużycia paliwa. W mieszanym cyklu jazdy potrzebuje zaledwie 4,7 litra benzyny na 100 km.
Silnik TFSI o pojemności 1,4 litra jest oferowany z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Jednostka napędowa wyposażona w system odłączanych na życzenie cylindrów „cylinderondemand” i montowana we wszystkich odmianach tego modelu: trzydrzwiowej, pięciodrzwiowej Sportback, Limousine (sedan) oraz Cabriolet.
Na rynku dostępne jest także Audi A3 ultra z silnikiem 1.6 TDI. W wersji trzydrzwiowej i w modelu Sportback, jednostkę tę montuje już od 2013 roku. W przyszłości, w taki właśnie silnik wysokoprężny o mocy 110 KM, wyposażane będzie Audi A3 Limousine. Bardzo ekonomiczny silnik zadowala się średnio 3,3 l ON/100 km.
Modele ultra mają być przykładem szeroko zakrojonych działań i dążeń marki spod znaku czterech pierścieni do konsekwentnego wdrażania ekonomicznych i ekologicznych rozwiązań, zarówno w swoich produktach, jak i całym procesie produkcyjnym, przy jednoczesnym zapewnieniu jak największej radość z jazdy.
W rodzinach modelowych A4, A5, A6 i A7, Audi ma już łącznie dwanaście modeli ultra z silnikami TDI i TFSI. We wszystkich zastosowano rozwiązania techniczne, obniżające zużycie paliwa i emisję spalin. Dostępne obecnie 22 modele Audi z serii Ultra - obok pojazdów hybrydowych etron typu plugin i napędzanych gazem modeli gtron - stanowią trzecią koncepcję pojazdów seryjnych, realizujących w praktyce zasadę "zrównoważonej mobilności". Mówić prościej, chodzi o to by samochodami Audi nie tylko jeździło się ekonomiczniej i ekologiczniej, ale też dynamiczniej.
mw, moto.wp.pl