Audi A2: teraz elektryczne
Audi prezentując elektrycznie napędzane A2 concept na 64. IAA we Frankfurcie nad Menem pokaże, jak mogą wyglądać elektryczne pojazdy przyszłości.
Audi A2 Concept ma 3,80 metra długości, 1,69 metra szerokości i 1,49 metra wysokości. W reflektorach Audi prezentuje kolejną generację technologii LED, zwaną Matrix Beam. Wiązka diod i mikroreflektorów generuje intensywne, a jednocześnie nie oślepiające światło. Światła tylne dostosowują swoją jasność do warunków pogodowych. Tylne światło przeciwmgielne, generowane przez laserowe diody, jest widoczne podczas mgły jako strumień światła i wyświetla na drodze czerwony trójkąt ostrzegawczy.
Od przodu do tyłu, poniżej krawędzi okien, przebiega pas świateł "dynamic light". Wbudowane czujniki zbliżeniowe rozpoznają właściciela. Jeżeli wykona on określoną sekwencję ruchów, drzwi zostaną odblokowane. Podczas jazdy dynamic light działają jako światła obwodowe. Po włączeniu kierunkowskazu przez cały pas świateł przebiegają świetlne impulsy. Ponadto przy hamowaniu czerwony pas świateł przesuwa się od świateł tylnych ku przodowi i w sposób intuicyjny informuje innych uczestników ruchu o sile hamowania.
Audi A2 concept ma wewnątrz płaską podłogę. Do fotela kierowcy zamontowana jest konsola środkowa, tylna część konsoli wyrasta z tyłu nadwozia między siedzeniami. Cztery pojedyncze fotele mają lekką konstrukcję, pod podnoszonymi poduszkami siedzisk znajdują się schowki. Bagażnik ma dwa poziomy, górny poziom tworzy rama z funkcjonalnymi siatkami.
"Dynamic light", podzielona na dwa oddzielne łuki, znajduje swoje odzwierciedlenie w obrębie kokpitu studyjnego modelu. Kierowca steruje wieloma funkcjami przy użyciu przycisków dotykowych w środkowej części kierownicy. Ponadto w momencie uruchomienia silnika z prawej strony kierownicy wysuwają się dwa kolejne panele obsługowe. Kolumna kierownicy wykonana jest jako otwarty profil, na jego końcu znajduje się siedmiocalowy wyświetlacz i dwa wyświetlacze dodatkowe.
sj