Audi A1 Sportback 1,4 TFSI
Ekstrawagancja w mieście
None
Segment premium rośnie także w klasie najmniejszych samochodów miejskich. Rewolucyjne podejście do tematu zaproponowało Mini sprzedając świetnie jeżdżący i ładnie opakowany pojazd za niemałe pieniądze. W 2010 Audi wprowadziło swojego malucha, natomiast rok wcześniej Citroen zadebiutował z modelem DS3. Auta się starzeją, więc A1 przeszło kosmetyczne, lecz zauważalne zmiany pod koniec zeszłego roku. Nie tylko wizualne, ale i mechaniczne. Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się wersji 1,4 TFSI, która łączy niskie zapotrzebowanie na paliwo z niezłą dynamiką.
Sportback dołączył do oferty w 2012, stanowiąc tym samym ciekawszą i nieznacznie droższą alternatywę dla odmiany trzydrzwiowej. Udany lifting sprawił, że najmniejsze Audi upodobniło się do aktualnej gamy modelowej i wyraźnie zyskało na atrakcyjności. Wersję po modernizacji poznamy przede wszystkim po pasie przednim, gdzie zadomowiły się LED-y do jazdy dziennej, inaczej uformowany zderzak i wydatny grill ze sporych rozmiarów logo producenta. Bogaty katalog przewiduje też szereg detali mocno podnoszących wygląd całości. Testowany egzemplarz zaopatrzono w dyfuzor pod tylnym zderzakiem z podwójną końcówką układu wydechowego oraz lotkę przytwierdzoną do szczytu pokrywy bagażnika. W nadkolach występują felgi od 15 do 18 cali.