Trwa ładowanie...

Ameryka w Warszawie

Ameryka w Warszawie
d28szw9
d28szw9

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7434/corvette-02.jpg',600,400) ) |
| --- | Polacy kochają Amerykę miłością szczerą i bezinteresowną. Tego uczucia nie ochłodzą nawet głupawe Polish Jokes. Europa patrzy spode łba na nasze zaloty, zdarza się, że czasami ten i ów powie coś niemiłego, ale my się nie przejmujemy. Ale czy ta miłość przekłada się na zaufanie do produktów, które z danych krajów pochodzą? Okazuje się, że nie. Wszak to samochody zza Odry cieszą się u nas uznaniem. ...A te zza Oceanu? Mamy o nich mgliste pojęcie – na ogół się podobają, każdy cmoka na ich widok, ale żeby tak stanowiły alternatywę dla Audi, BMW czy Mercedesa? Co to, to nie! Podobno psują się niemiłosiernie, dużo palą, niechętnie skręcają i hamują - a co najważniejsze - nie wiadomo, gdzie to kupić i potem serwisować. Teraz, przynajmniej ta ostatnia przeszkoda odpadła, bo pod koniec roku w Warszawie uruchomiono salon firmowy dwóch najbardziej ekskluzywnych amerykańskich marek: Cadillaca i Corvette.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/800/cadillac-cts-01.jpg',389,252) ) |
| --- | By uniknąć zarzutu ignorancji: kultowy model Corvette nie jest już chevroletem, a stał się oddzielną marką. Corvette wraz z bratnim Cadillac’kiem reprezentuje szczytowe osiągnięcia GM i sprzedawany jest pod jednym dachem. Warszawski salon przy ulicy Mangalia znany jest od lat amatorom Opla – to jedna z najstarszych i największych placówek General Motors w naszym kraju. Dobra opinia o tym salonie sprawiła, że szefowie z centrali Cadillaca i Corvetty, zlokalizowanej niestety nie u nas, a w Budapeszciem, postanowili stworzyć właśnie przy ul. Mangalia pierwsze Cadillac & Corvette Experience Center. Podczas spotkania z dziennikarzami, przybyły z Budapesztu dyrektor kokietował zebranych sympatią dla Polski i wyrażał przekonanie, że umiłowanie Ameryki przez Polaków będzie miało pozytywny wpływ na sprzedaż Corvetty i Cadillaca. Co do wpływu sympatii na sprzedaż - można powątpiewać, czy wprowadzenia na rynek dwóch amerykańskich marek zmieni krajobraz motoryzacyjny rodzimych dróg – najtańszy pojazd, jakim
można wyjechać z salonu przy ul. Mangalia kosztuje ok. 160 tyś zł. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7797/sts-cadillac-01.jpg',600,451) ) |
| --- | Pojazd nazywa się Cadillac CTS, wygląda po europejsku i tak też się prowadzi. Auto poruszane jest silnikiem 2.8 l. o mocy 158 kW (215 KM), lub jednostką 3.6 l. V6 - 189 kW (257 KM). Silniejsza wersja jest droższa o 4 tys euro. Cadillac CTS jest pozycjonowany jako konkurent Audi A6, Mercedesa klasy E, czy BMW serii 5. Jeśli nasze ambicje sięgają wyżej, to odpowiednim modelem będzie STS. Auto ma konkurować z tymi samymi pojazdami co mniejszy brat, tyle, że STS ma stanowić absolutną czołówkę segmentu. Faktycznie jest bardziej szlachetny, więcej w nim gatunkowych plastików i egzotycznego drewna. Cena wersji bazowej 3.6 V6 wynosi ok. 212 tyś. zł. W przeciwieństwie do mniejszego CTS auto nie może być wyposażone w przekładnie manualną. Cadillac STS może być wyposażony w silnik 4.6 l. V8 Northstar o mocy 325 KM (239 kW) i momencie obrotowym 427 Nm. Tak zmotoryzowany Cadillac przyspiesza w 6.2 s. do 100 km/h - niech ktoś spróbuje nazwać go ospałą amerykańską kanapą. Cena jest adekwatna do osiągów i kształtuje
się na poziomie 70 tys Euro.

d28szw9

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9002/srx-cadillac-01.jpeg',550,366) ) |
| --- | Pojazdem o nieco innym charakterze jest ogromny SUV o tradycyjnie trzyliterowej nazwie SRX. Samochód dostępny jest w wersjach 3.6 l. oraz 4.6 l. Northstar V 8. Auto posiada napęd 4 x 4 i obowiązkowo wyposażone jest w automat. Konkurenci to Porsche Cayenne i BMW X 5. Cena amerykańskiego SUV kształtuje się na poziomie 50 – 70 tyś Euro. Ale zawsze możemy ją podnieść dokupując np. kino samochodowe, działające prawie jak domowe, dla pasażerów tylniej kanapy za jedyne 1900 Euro czy efektowny szklany dach za 3300 Euro.


Oczywiście przedstawione w telegraficznym skrócie trzy pojazdy nie wyczerpują oferty polskiego dystrybutora. Pozostały jeszcze piekielnie szybkie Corvetty i diabelsko mocny Cadillac XLR. ..te jednak pozostawimy sobie na inną okazję.

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj