Podczas konferencji zorganizowanej w Nowym Jorku prezes zarządu połączonych koncernów Fiata i Chryslera - Sergio Marchionne określił priorytety włosko-amerykańskiego partnerstwa. Według prezesa Alfa Romeo i Dodge mają wspólną tożsamość. Produkty sygnowane tymi markami są dla siebie konkurencyjne, z założenia mają trafiać do tego samego klienta, więc ich równoległa sprzedaż na tym samym rynku mogłaby być niekorzystna.
- O ile dość trudno będzie znaleźć model marki Dodge, który idealnie trafi w gusta dużej rzeszy europejskich klientów, to nie powinno być problemów z ciepłym przyjęciem modeli gamy Alfa Romeo w USA, łącznie z MiTo - dodaje Marchionne.
Póki co jest to jeden z możliwych sposobów na zacieśnienie współpracy pomiędzy Fiatem i Chryslerem, jednak władze koncernu chcą zatwierdzić plan rozwoju połączonego koncernu przed końcem lipca 2009 roku. Oznacza to, że więcej szczegółów na ten temat pojawi się w ciągu 3 - 4 najbliższych tygodni.
Źródło: Samar.pl