7 Jeepów na "pięćdziesiątkę"
Jeep oraz Mopar - firma specjalizująca się w produkcji oryginalnego wyposażenia, akcesoriów i części do pojazdów tej marki - przygotowali siedem prototypowych modeli, które mają uświetnić 50 edycję imprezy Easter Jeep Safari. Zlot rozpocznie się 19 marca w Moab w stanie Utah i potrwa przez 9 dni. Co roku przybywają tam tysiące miłośników Jeepów, by wziąć udział w kultowej już imprezie, organizowanej na terenie parków narodowych Arches i Canyonlands, gdzie w tym roku wytyczono ponad 30 tras terenowych dla uczestników.
Easter Jeep Safari 2016
Zlot rozpocznie się 19 marca w Moab w stanie Utah i potrwa przez 9 dni. Co roku przybywają tam tysiące miłośników Jeepów, by wziąć udział w kultowej już imprezie, organizowanej na terenie parków narodowych Arches i Canyonlands, gdzie w tym roku wytyczono ponad 30 tras terenowych dla uczestników.
Jeep Shortcut
Auto bazuje na skróconym podwoziu Wranglera, usunięto wszystkie "zbędne" elementy nadwozia tak, by jak najbardziej zbliżyć sie do surowego oryginału. Mopar wyposażył auto m.in. w specjalne osie Dana, podniesione o 2 cale zawieszenie z amortyzatorami Foxa i terenowe opony BF Goodrich. Pod maską pracuje 3,6 l silnik V6 Pentastar.
Jeep Comanche
Auto tego typu zapowiadane jest dopiero na rok 2019. Tęskniącym za furgonetką musi na razie wystarczyć koncepcyjny Comanche. Zbudowany w oparciu o model Renegade, odwołuje się do militarnych tradycji firmy.
Jeep Comanche
*Na potrzeby tej konstrukcji, podwozie Renegade przedłużono o ponad 15 cm. * Umożliwiło to osadzenie pięciostopowej (152 cm) skrzyni ładunkowej. Prześwit samochodu zwiększono o 2 cm, na felgach pojawiły się 32-calowe opony terenowe BF Goodrich. Z magazynów Mopara wzięto wyciągarkę. Do napędu wykorzystano dwulitrowego diesla spiętego z automatyczną, 9-biegowa przekładnią.
Jeep FC 150
Produkowana w latach 1956 - 1965 furgonetka była oferowana w różnych rozstawach osi, z pakietem 3 silników do wyboru i w wielu wariantach zabudowy, od zwykłej półciężarówki z paką, po specjalistyczne pojazdy straży pożarnej.
Jeep FC 150
Mopar zajął się elementami zawieszenie samochodu. Podniesiono je, zmieniono przednie i tylne mosty na konstrukcje DHC Dana 44 i Dana 60. Na 17-calowe, stalowe felgi założono terenowe, 33-calowe opony BF Goodrich
Jeep Trailcat
Pod maskę upchnięto 707-konny silnik Hellcat sprzężony z sześciobiegową skrzynią manualną. Benzynowe V8 ma pojemność 6,2 l i jest turbodoładowane.
Jeep Trailcat
*Aby poprawić walory trakcyjne auta, powiększono rozstaw osi o 30 cm. * O sześć centymetrów "ścięto" górną krawędź przedniej szyby, aby sylwetce nadać bardziej przysadzistego wyglądu. W zawieszeniu wylądowały mosty Dana 60 i amortyzatory Fox. Na koła typu beadlock założono 40-calowe opony BF Goodrich Krawler. Mopar zadbał o wygląd auta i wnętrze, dostarczając m.in. lampy led, oznaczenia Trailcat wylądowały na masce, burtach i we wnętrzu. Zamontowano także dwa fotele z Dodge'a Vipera z wielopunktowymi pasami, żeby nie wypaść z auta podczas przyspieszania.
Jeep Trailstorm
O sześc centymetrów powiększono prześwit, stosując amortyzatory Fox, co pozwoliło na montaż 17-calowych felg i 37-calowych opon. Zmieniono oba mosty na Dana 44 i założono wyciągarkę. Karoserię pokryto kamuflażem dostosowanym do terenów pustynnych w Utah.
Jeep Trailstorm
Założyli nowe zderzaki z prowadnicami do liny wyciągarki, błotniki i progi, zmieniono drzwi na niższe. Z ich magazynów pochodzi także mocowanie koła zapasowego oraz zestaw 'dużych" tarcz hamulcowych z czterotłoczkowymi zaciskami i światła LED. Do napędu przeznaczono benzynowy silnik 3,6 l V6 Pentastar, współpracujący z 5-biegowym automatem.
Jeep Renegade Commander
Sześciocentymetrowe podniesienie auta pozwoliło na wciśnięcie w nadkola 29,5-calowych opon na felgach 17". Do napędu wykorzystano silnik 2,4 Tigershark, współpracujący z 9-biegowa skrzynią automatyczną.
Jeep Renegade Commander
Są nowe poszycia foteli "Katzkin", zmieniono całą pedalierę, panele dachowe można wyjmować, założono także nowy wydech JPP.
Jeep Crew Chief 715
Wzorcem dla tej konstrukcji był Kaiser M715, czyli wojskowa wersja modelu Gladiator, produkowana pod koniec lat 60. Bazą jest model Wrangler Unlimited, którego wymiarami zbliżono do 715. Zawieszenie auta zostało podniesione o 10 cm i wyposażone w amortyzatory Fox. Oba mosty to Dana 60, na których zamontowano 20-calowe obręcze beadlock z 40-calowymi oponami NDT Military.
Jeep Crew Chief 715
Nowy jest pas przedni, a zderzaki z wyciągarkami gwarantują sprawność w każdych warunkach. Do napędu wykorzystano silnik 3,6 l Pentastar V6 współpracujący z 5-biegową skrzynia automatyczną. We wnętrzu pojawiły się kubełkowe fotele z poszyciem ze skóry i płótna, a na desce rozdzielczej zagościł kompas.
bc/