Mercedes-Benz klasy G to legenda w gronie aut terenowych. Samochód można zamówić m.in. w stuningowanej fabrycznie wersji AMG, którą poddano teraz modyfikacjom.
Mercedesa G55 AMG wyposażono w turbodoładowany silnik o pojemności 5,5 l. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10114/mercedes-klasa-g-amg55-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Dzięki zmianom w module kontrolującym pracę jednostki napędowej zwiększono jej moc z 476 do 500 KM. Maksymalny moment obrotowy osiągany w zakresie od 2750 do 4000 obr./min wynosi 700 Nm. Pozwala to na rozpędzenie pojazdu od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy (wcześniej 5,6 sekundy). Prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 210 km/h.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
G55 AMG ma stały napęd na cztery koła z reduktorem i możliwością blokowania mechanizmów różnicowych. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10114/mercedes-klasa-g-amg55-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- |Zastosowano w nim sportowy układ wydechowy. Od standardowego Mercedesa klasy G wersję AMG odróżniają z zewnątrz dodatkowe spojlery, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, biksenonowe światła przednie i światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów.
Mercedes G55 AMG dostępny jest tylko w wersji 5-drzwiowej. W Niemczech kosztuje 113 332 euro (ok. 446 tys. zł).
Autor: (mp)