Jeśli nie WRC to co?
W kwestii budowania rynku dla klientów, Volkswagen Motorsport ma oferować prywatnym odbiorcom samochody rajdowe Polo R5 (stopień niżej niż WRC). Ale zdubluje tym samym podobną ofertę sportowego działu Skody, sprzedającego Fabie R5 (także koncern VAG). Skoda, będąc "półkę niżej", uzupełniała ekipy VW walczące w królewskiej klasie. Na razie nie wiadomo, czy i u Czechów planowane są jakieś daleko idące ruchy budżetowe.
W cenniku pozostaną natomiast wyścigowe Golfy w specyfikacji TCR (samochody turystyczne) oraz rallycrossowe VW New Beetle GRC, wykorzystywane w amerykańskich zawodach tej dyscypliny.
Co do celu związanego z nowymi technologiami, na razie firma wystosowała tylko lakoniczny komunikat:
- Marka Volkswagen stoi przed ogromnymi wyzwaniami. Wraz ze zwiększeniem poziomu elektryfikacji w naszych pojazdach musimy skupić wysiłki na najważniejszej technologii przyszłości. Znacznie przekroczyliśmy nasze cele sportowe w WRC i teraz jesteśmy skoncentrowani, by mocniej naciskać na nowe technologie - zakomunikował Frank Welsch, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój techniczny marki.