Na tegorocznych targach IAA we Frankfurcie, Brabus - jeden z najbardziej znanych i utytułowanych tunerów Mercedesa obchodzić będzie 30 rocznicę istnienia. Z tej okazji marka zaprezentuje na swoim stoisku prawdziwego wilka w owczej skórze.
Pierwsze oficjalne zdjęcie nowego modelu opublikowane przez Brabusa przedstawia auto szczelnie zakryte „jubileuszowym” pokrowcem, ale z kształtów domyślamy się, że będzie to najprawdopodobniej bardzo pikantna wersja nowej klasy C. Pod maska znajdzie się zapewne potężny silnik V12 7,3 lub 6,3 o mocy przekraczającej nawet 600 KM!
Oprócz premiery nowego auta Brabus z okazji okrągłej rocznicy zaprezentuje odmienioną multimedialną witrynę internetową w bardziej atrakcyjnej formule. Odwiedzający ją użytkownicy mają teraz możliwość wirtualnego wycieczki po zakładach firmy w Bottrop, czy skorzystanie z konfiguratora za pomocą którego można dowolnie zbudować swojego wymarzonego Brabusa. Przeróbki niemieckiego tunera nie należą do tanich, ale prawdziwa doskonałość zawsze jest w cenie.
Firmę Brabus założył w 1977 roku Bodo Buschmann. Obecnie Brabus jest największym niezależnym tunerem samochodowym i według Niemieckiego Federalnego Biura Rejestracji i Ewidencji Pojazdów klasyfikowany jest jako osobna marka. Pierwszym „wilkiem w owczej skórze” był Mercedes 190 z 1984 roku, do którego upchano silnik V8 z modelu klasy S. W 1996 roku Brabus zaskoczył wszystkich najszybszym sedanem na świecie, czyli modelem klasy E napędzanym silnikiem V12 który na torze osiągnął zawrotną prędkość 330 km/h, co zostało zapisane w Księdze rekordów Guinnessa.
Dopiero niedawno udało się pobić ten rekord. Dokonał tego Brabus swoim modelem Rocket zbudowanym na bazie modelu CLS. Potwór napędzany potężnym agregatem 7,3 litra pomknął niewyobrażalne dla zwykłych uczestników ruchu drogowego 365,7 km/h. Ten wynik również znalazł się w księdze Guinnessa. Już obecnie prowadzone są przez Brabusa prace zmierzające do pobicia tej wartości. Bo tak to już jest, że nikt inny nie jest w stanie prześcignąć Brabusa.
Źródło: Brabus, Informacja Mototarget