| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8828/audirs410.jpg',550,365) ) |
| --- | Po raz pierwszy 3 wersje ultra sportowego Audi RS debiutują jednocześnie. Producent, firma Quattro GmbH z dumą prezentuje kabriolet, sedan i kombi zbudowane na bazie modeli Audi A4. Każdą z wersji nadwoziowych RS4 napędza ośmiocylindrowy motor o mocy 420 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9638/rs4-audi-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | Silnik V8 o pojemności 4,163 cm3 pracuje w technice bezpośredniego wtrysku. Z każdego litra pojemności skokowej uzyskuje moc ponad 100 KM. Każdy z 420 KM napędzać musi masę zaledwie 3.93 kg. Dla porównania, by zachować taką samą proporcję masy do mocy, Fiat Panda 1,2 musiałby ważyć 235,8 kg. W Audi RS4 90% maksymalnego momentu obrotowego (430 Nm@5,5 tys obr/min), uzyskiwane jest w zakresie od 2,25 do 7,6 tys obr/min. Dzięki takim parametrom RS4 w wersji saloon (najszybszej) potrzebuje zaledwie 16,6 sekund by osiągnąć prędkość 200 km/h. „Do setki” dochodzi po upływie 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest oczywiście do 250 km/h.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9638/rs4-audi-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Moc przekazywana jest na 4 koła (Quattro!) w stosunku 40:60 (przód/tył). Konstruktorzy uznali najwyraźniej, że nawet przyczepność 4 kół nie gwarantuje bezpieczeństwa przy tak potężnej maszynie, bowiem wyposażyli RS4 w ESP. Amatorzy prawdziwie sportowych wrażeń z satysfakcją przyjmą wiadomość, że system ten można dezaktywować.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9638/rs4-audi-08.jpeg',550,412) ) |
| --- | WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Wszystkie wersje nadwoziowe Audi RS4 cechuje stylistyczna powściągliwość. Powstrzymano się przed ostentacją, której zazwyczaj wystrzegają się ludzie mogący sobie pozwolić na zakup takiego samochodu. Licząc się z faktem, że RS4 nie będzie kupowane wyłącznie przez amatorów szaleńczej jazdy, ale zrównoważonych psychicznie ojców rodzin, zadbano o pełną funkcjonalność. Wersja avant zdaje się być doskonałą wręcz propozycją dla młodych małżeństw, a kabriolet, dla lubiących poczucie swobody singli. Dach kabrioletu można składać i rozkładać nawet podczas jazdy (przy prędkości max. 30 km/h), co zabiera jedynie 21 sekund.