3 wersje Audi RS4

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8828/audirs410.jpg',550,365) ) |
| --- | Po raz pierwszy 3 wersje ultra sportowego Audi RS debiutują jednocześnie. Producent, firma Quattro GmbH z dumą prezentuje kabriolet, sedan i kombi zbudowane na bazie modeli Audi A4. Każdą z wersji nadwoziowych RS4 napędza ośmiocylindrowy motor o mocy 420 KM.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9638/rs4-audi-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | Silnik V8 o pojemności 4,163 cm3 pracuje w technice bezpośredniego wtrysku. Z każdego litra pojemności skokowej uzyskuje moc ponad 100 KM. Każdy z 420 KM napędzać musi masę zaledwie 3.93 kg. Dla porównania, by zachować taką samą proporcję masy do mocy, Fiat Panda 1,2 musiałby ważyć 235,8 kg. W Audi RS4 90% maksymalnego momentu obrotowego (430 Nm@5,5 tys obr/min), uzyskiwane jest w zakresie od 2,25 do 7,6 tys obr/min. Dzięki takim parametrom RS4 w wersji saloon (najszybszej) potrzebuje zaledwie 16,6 sekund by osiągnąć prędkość 200 km/h. „Do setki” dochodzi po upływie 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest oczywiście do 250 km/h.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9638/rs4-audi-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Moc przekazywana jest na 4 koła (Quattro!) w stosunku 40:60 (przód/tył). Konstruktorzy uznali najwyraźniej, że nawet przyczepność 4 kół nie gwarantuje bezpieczeństwa przy tak potężnej maszynie, bowiem wyposażyli RS4 w ESP. Amatorzy prawdziwie sportowych wrażeń z satysfakcją przyjmą wiadomość, że system ten można dezaktywować.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9638/rs4-audi-08.jpeg',550,412) ) |
| --- | WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Wszystkie wersje nadwoziowe Audi RS4 cechuje stylistyczna powściągliwość. Powstrzymano się przed ostentacją, której zazwyczaj wystrzegają się ludzie mogący sobie pozwolić na zakup takiego samochodu. Licząc się z faktem, że RS4 nie będzie kupowane wyłącznie przez amatorów szaleńczej jazdy, ale zrównoważonych psychicznie ojców rodzin, zadbano o pełną funkcjonalność. Wersja avant zdaje się być doskonałą wręcz propozycją dla młodych małżeństw, a kabriolet, dla lubiących poczucie swobody singli. Dach kabrioletu można składać i rozkładać nawet podczas jazdy (przy prędkości max. 30 km/h), co zabiera jedynie 21 sekund.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025