Trwa ładowanie...
wiadomości
19-09-2005 09:53

2005 Frankfurt - w którą stronę jadą samochody?

2005 Frankfurt - w którą stronę jadą samochody?
d1lmb52
d1lmb52

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8753/audi_q7.jpg',550,379) ) |
| --- | Choć salon samochodowy we Frankfurcie zwiedzać można jeszcze do końca tygodnia, to już po zakończeniu dni prasowych pokusić się można o pierwsze podsumowania. Nasz subiektywny, redakcyjny ogląd ekspozycji wskazuje, że najważniejsze, co dostrzec można było na targach, to... słabnącą pozycję producentów europejskich.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8754/vw_eos.jpg',550,412) ) |
| --- | Premier było sporo, zaprezentowano sporo aut ciekawych, ale właściwie trudno byłoby wskazać jeden najważniejszy samochód, który zasługiwałby na miano prawdziwego szlagieru frankfurckiego salonu. Żaden bowiem z prezentowanych samochodów nie zapierał tchu w piersiach, żaden nie wytyczył jakiegoś nowego kierunku, w którym miałaby podążyć motoryzacja. Dostrzec za to można było, naszym skromnym zdaniem, że Europa straciła prym w świecie motoryzacji. Nie oszałamia już nowymi modelami, na których wzorowałaby się reszta świata, nie narzuca standardów technologicznych.

d1lmb52

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8768/mercedes-hybrid-02.jpeg',550,366) ) |
| --- | Jeśliby wskazywać jakiś dominujący trend, to jest nim chyba zdecydowana zapowiedź ekspansji napędu hybrydowego. Bardzo ważną premierą była w tym względzie prezentacja studyjnej wersji Mercedesa Klasy S w wersji hybrydowej. Ta luksusowa, najchętniej na świecie kupowana limuzyna doczekała się swej odmiany spalinowo-elektrycznej, co zwiastuje zapewne powstawanie kolejnych hybrydowych mercedesów kolejnych klas. Z najwyższą uwagą przyjęto również zapowiedź, że koncern Volkswagen AG opracuje samodzielnie swoją wersję napędu hybrydowego, która będzie implementowana w samochodach kilku marek należących do Volkswagena. Zadeklarowano, że pojawią się hybrydowe Volkswageny, Audi i... Porsche. Zapewne nakłady poczynione na rozwój techniki hybrydowej koncern zamortyzuje montując z czasem napęd spalinowo-elektryczny także w Seatach, a może i Skodach. Hybrydowe Mercedesy, Porsche, Audi, Volkswageny – brzmi to nowocześnie, ale pamiętać trzeba, że napęd hybrydowy od lat doskonalą już Toyota i Honda, które sprzedały
już kilkaset tysięcy tego typu aut. Swoją hybrydę już rok temu zaprezentował Hyundai! „Nowoczesność” Europejczyków jest więc zawstydzająco mało innowacyjna.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8221/c1-citroen-01.jpg',600,447) ) |
| --- | Napęd Hybrydowy, prócz znacznie mniej zaawansowanej techniki ogniw paliwowych, jest zapewne awangardą motoryzacji. Europejczycy stracili jednak wigor także w dziedzinie modeli popularnych. Ich studyjne propozycje, jak choćby Citroen C-SportLounge, czy Ford Iosis zaciekawiają, ale nie zwiastują żadnego przełomu. Nowe zaś auta produkcyjne nie cechuje żadna wyjątkowość, w porównaniu z autami azjatyckimi. Najważniejszą dla masowej motoryzacji europejską premierą jest chyba Grande Punto, ale przecież ten skądinąd obiecujący model nie zasługuje na opinię nowatorskiego. Znacznie ciekawiej prezentuje się nowa Honda Civic, czy nawet Hyundai Accent. Nawet samochody koreańskie nie wydają się już odstawać od standardów europejskich w dziedzinie stylistyki, czy rozwiązań technicznych.

d1lmb52

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8753/colt.jpg',550,412) ) |
| --- | Być może przedstawione powyżej refleksje wydadzą się mylne. ...Oby, bo smutna była by to konstatacja, gdyby uznać, że Europa - kolebka motoryzacji dała się zdystansować znacznie, znacznie młodszym firmom azjatyckim.

Źródło:

d1lmb52
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1lmb52
Więcej tematów