1957 Ferrari 250 Testa Rossa
None
Najdroższy samochód świata
W Pebble Beach w Kalifornii od 1950 r. odbywa się impreza znana jako Concours d'Elegance. Co roku na słynnym polu golfowym prezentowane są najdroższe i najrzadsze samochody świata. Podziwiać tam można też wiele nowych supersamochodów. Jednak co roku główną atrakcją pokazu są wyjątkowe auta zabytkowe.
Najdroższy samochód świata
Podczas Pebble Beach Concours d'Elegance odbywają się też liczne aukcje zabytkowych samochodów. Jest to miejsce, gdzie kolekcjonerzy najdroższych aut kupują swoje niesamowite pojazdy. W tym roku na jednej z aukcji padł rekord - sprzedano Ferrari za 16,39 mln dolarów (47,5 mln złotych).
Najdroższy samochód świata
Dom aukcyjny Gooding wystawił Ferrari 250 Testa Rossa z 1957 r. - model od dawna cieszący się wielkim zainteresowaniem kolekcjonerów. Samochód został wylicytowany za niesamowite 14,9 mln dolarów, a uwzględniając dodatkowe opłaty nabywca zapłacił za auto aż 16,39 mln dolarów.
Najdroższy samochód świata
Ferrari 250 Testa Rossa nie pierwszy raz osiąga wysoką cenę. Egzemplarz sprzedany w 2009 r. osiągnął rekordową, w tym czasie cenę, równą 12,1 mln dolarów. Inne egzemplarze tego modelu, zdaniem specjalistów, warte są przynajmniej 8 mln dolarów.
Najdroższy samochód świata
Czemu ten model osiąga tak wysokie ceny na aukcjach? Odpowiedź wydaje się prosta. Wygląda rewelacyjnie, jest bardzo rzadki i co najważniejsze - rodowód tego auta jest imponujący. W latach 1956-1961 powstały zaledwie 34 egzemplarze. Jednak jak przystało na auto sportowe - na tę liczbę składa się kilka wersji, a dzięki temu podobnych samochodów jest niewiele.
Najdroższy samochód świata
Ferrari 250 Testa Rossa zyskał sławę dzięki wyjątkowo udanej karierze w wyścigach. Mało który samochód z koniem na masce odniósł tyle zwycięstw. Do najważniejszych należą wygrane w Le Mans w 1958, 1960 i 1961 roku.
Najdroższy samochód świata
Sprzedany na aukcji w Pebble Beach egzemplarz ma podwozie oznaczone numerem 0666 TR, co oznacza, że był to pierwszy, jeszcze prototypowy egzemplarz. Samochód tworzony pośpiechu opuścił fabrykę w maju 1957 roku, aby wziąć udział w wyścigu na torze Nurburgring.
Najdroższy samochód świata
Pierwsze testy tego egzemplarza przeprowadził między innymi Phil Hill, który później był mistrzem świata Formuły 1 i trzykrotnym tryumfatorem Le Mans (w tym dwa razy w modelu 250 Testa Rossa).
Najdroższy samochód świata
Samochód oznaczony 0666 TR miał ciężką historię nie tylko dlatego, że był pierwszym egzemplarzem tego modelu. Podczas deszczowego wyścigu w Le Mans w 1958 r. Bruce Kessler rozbił auto, które następnie stanęło w płomieniach. Samochód jednak został szybko odbudowany otrzymując nowe nadwozie od Scaglietti - firmy produkującej nadwozia dla Ferrari.
Najdroższy samochód świata
Dzięki imponującej liście zwycięstw i wyjątkowej stylistyce Ferrari 250 Testa Rossa uważane jest za jeden z najlepszych samochodów wyścigowych w historii. Dlatego nie powinno dziwić, że dzisiaj kolekcjonerzy są w stanie zapłacić tak wysokie kwoty za ten jakże ważny kawałek historii motoryzacji.