| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11985/corsa-1opc-550.jpeg',550,365) ) |
| --- | Dzięki nowej Corsie OPC, Opel wrzuca najwyższy bieg. Najmocniejsza Corsa w historii, lepiej niż jakikolwiek interpretująca wiodący temat Opla - „dynamikę" - ma w Genewie swoją światową premierę, a krótko potem wchodzi do sprzedaży.
Silnik turbodoładowany o pojemności skokowej 1,6 litra i mocy 141 kW/192 KM rozpędza ten kompaktowy, trzydrzwiowy samochód od zera do 100 km/h w 7,2 s i zapewnia mu prędkość maksymalną 225 km/h. Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przekazywany jest na koła przedniej osi poprzez standardowo oferowaną, sześciobiegową skrzynię biegów.
Ponadto oferowana również w standardzie funkcja „overboost" umożliwia chwilowy wzrost momentu obrotowego o około 15 procent do wartości 266 Nm, co przekłada się na lepszą dynamikę jazdy. Umożliwia to Corsie OPC przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu w zaledwie 6,7 s. Samochód spala 7,9 litra paliwa na 100 km, co jest niewielką ilością w klasie samochodów wyczynowych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11985/corsa-4opc-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Doskonały wygląd Corsy także odzwierciedla jej sportową duszę. Spoiler dachowy jak również duży spoiler dolny z przodu i z tyłu z charakterystycznymi wlotami powietrza zapewnia wersji OPC to, co niezbędne, aby zagwarantować dynamiczną jazdę. Elementy takie jak kontrastujący, ciemny dyfuzor ze zintegrowaną, centralnie umieszczoną końcówką wydechu o przekroju trójkąta i specjalnie zaprojektowane lusterka to typowe elementy sportowe.
Sport dominuje również we wnętrzu Corsy OPC. Oprócz otoczonych chromowanymi obwódkami wskaźników z czerwonymi wskazówkami i konsoli środkowej wykończonej lakierem fortepianowym, uwagę przyciąga obleczona skórą, sportowa kierownica, spłaszczona w dolnej części. Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są dziełem współpracy Opla z firmą Recaro. Te, przypominające fotele z samochodów sportowych, siedzenia, zapewniają optymalne trzymanie boczne jak również chronią zarówno kierowcę, jak i pasażera za pomocą zintegrowanych poduszek bocznych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11985/corsa-8opc-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Układ jezdny Corsy OPC zapewnia najwyższą precyzję działania dzięki nowemu zestrojeniu resorów/amortyzatorów i mocniejszemu profilowi tylnej osi. Nadwozie tej wersji obniżono o 15 mm w stosunku do innych wersji Corsy. Standardowy system ESP, który można w razie potrzeby odłączyć, także dostosowano do sportowego charakteru samochodu.
Nowa Corsa OPC wyjeżdża z fabryki na 17-calowych kołach z lekkich stopów i oponach 215/45 R17, ale jest opcjonalnie dostępna również na 18-calowych felgach z oponami w rozmiarze 225. 16-calowy układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami z przodu zapewnia doskonałe hamowanie.
Wprowadzenie Corsy poszerza oplowską gamę modeli OPC do sześciu pojazdów. Wszystkie są prezentowane w Genewie.
Źródło: Opel, informacja: Mototarget