15 lat lub dłużej. Samochody, których właściciele nie chcą sprzedać
Dziś wielu nabywców kupuje auta z myślą o zaledwie kilkuletniej eksploatacji. Są jednak wyjątki. Niektóre samochody zostawiamy sobie na dłużej. Oto modele i marki, które najskuteczniej przekonywały do siebie właścicieli.
Serwis iSeeCars.com, zajmujący się w USA sprzedażą samochodów, postanowił sprawdzić, które modele najczęściej użytkowane są przez swoich pierwszych właścicieli przez przynajmniej 15 lat. W tym celu przeanalizowano ponad 750 tys. ofert dotyczących aut wyprodukowanych w latach 1981–2003, które zostały wystawione na sprzedaż w 2018 roku.
W ten sposób powstała lista modeli, które pierwsi właściciele najczęściej użytkują przez 15 lat lub dłużej. Poniżej zamieszczamy listę tych samochodów, uwzględniając jedynie te, które były dostępne w Europie. Obok nazw modeli znajduje się wyrażony w procentach odsetek właścicieli, którzy zachowali auto na przynajmniej 15 lat.
Toyota Prius - 16,2 proc.
Honda CR-V - 12,4 proc.
Subaru Forester - 12,1 proc.
Toyota RAV4 - 12,1 proc.
Toyota Camry - 11,5 proc.
A jak sytuacja wyglądała w poszczególnych segmentach?
Najchętniej zatrzymywane przez przynajmniej 15 lat SUV-y:
Honda CR-V - 12,4 proc.
Subaru Forester - 12,1 proc.
Toyota RAV4 - 12,1 proc.
Hyundai Santa Fe - 9,3 proc.
Kia Sorento - 8,3 proc.
Najchętniej zatrzymywane przez przynajmniej 15 lat auta luksusowe:
Lexus GS 300 - 8,7 proc.
Mercedes Klasy C - 7,6 proc.
Lexus IS 300 - 7,2 proc.
Mercedes Klasy E - 6,8 proc.
BMW X5 - 5,5 proc.
Audi A4 - 5,3 proc.
BMW serii 5 - 5,3 proc.
Marki, których samochody są najchętniej zatrzymywane przez przynajmniej 15 lat:
Toyota - 12,3 proc.
Honda - 10,3 proc.
Subaru - 10,0 proc.
Hyundai - 8,9 proc.
Nissan - 7,6 proc.
Kia - 7,4 proc.
Volkswagen - 6,8 proc.
Chevrolet - 6,6 proc.
Mercedes - 5,7
Co mówi nam ranking iSeeCars.com? Wyróżnione modele to najprawdopodobniej nie tylko samochody, które po prostu da się lubić, ale też takie, które nie sprawiają swoim właścicielom zbyt wielu kłopotów. Trudno przecież sobie wyobrazić, by ktoś pozostawał przez przynajmniej 15 lat przy jednym aucie, zmuszającym go do częstych wizyt u mechanika. Amerykańskie zestawienie może być więc ciekawym uzupełnieniem rankingów niezawodności GTU czy TUV.
WP Moto na:
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja Wirtualnej Polski