Trwa ładowanie...

10-procentowy wzrost sprzedaży Seata

10-procentowy wzrost sprzedaży SeataŹródło: zdjęcie producenta
d2pghtk
d2pghtk

W 2014 r. Seat sprzedał na całym świecie 390 500 samochodów. Jest to wynik o 10 proc. lepszy od osiągniętego w poprzednim roku.

Seat zanotował tym samym największy zbyt swoich pojazdów od 2007 r. Zdecydowanym bestsellerem okazał się Leon, którego zakupiono 154 100 egzemplarzy (wzrost o 49,9 proc.). Co ciekawe, model ten po raz pierwszy w historii zastąpił na tej pozycji Ibizę (150 000 sztuk, spadek o 2,7 proc.). Na zakup Leona ST zdecydowało się 47 100 kierowców.

Spadek zainteresowania miał miejsce w przypadku Seata Mii (25 300 sztuk, -12,3 proc.), Toledo (18 600 sztuk, -2,3 proc.) i Altei (19 300 sztuk, -18,8 proc.). Dodatnio w ubiegłym roku zapisał się za to model Alhambra, którego sprzedano 23 100 sztuk, o 15,6 proc. więcej niż w 2013 r. - Generalnie jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży. Szczególnie pozytywnie wypadł Leon, który stał się drugim, obok Ibizy, filarem naszej marki. Zamierzamy rozwijać naszą ofertę. W 2016 r. wypuścimy na rynek kompaktowego SUV-a - powiedział prezes Seata, Jurgen Stackmann.

d2pghtk

Wzrosty miały miejsce w Europie Zachodniej - po raz pierwszy od 2008 r. sprzedaż w tym regionie przekroczyła barierę 300 000 sztuk. W Niemczech popyt zwiększył się o 10,4 proc. (84 600 szt.), w Hiszpanii o 14,5 proc. (67 500 szt.) a w Wielkiej Brytanii o 16,8 proc. (53 400 szt.). We wschodniej części Starego Kontynentu brylowała Polska - rodacy zakupili 6 300 Seatów, aż o 192,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Źródło: Seat

ll/moto.wp.pl

d2pghtk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2pghtk
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj