10 najpopularniejszych w Polsce samochodów używanych

Ma 11 lat, 174 tys. przebiegu i kosztuje niewiele ponad 20 tys. zł - tak prezentuje się uśredniona metryczka samochodu używanego w Polsce. AAA Auto podsumowało prawie milion ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki w naszym kraju w ostatnich sześciu miesiącach. Zobaczcie, jakie modele królują obecnie na rynku samochodów używanych.

Obraz
Źródło zdjęć: © Shutterstock

/ 11Najpopularniejsze modele z ogloszeń moto

Obraz
© Shutterstock

Ma 11 lat, 174 tys. przebiegu i kosztuje niewiele ponad 20 tys. zł - tak prezentuje się uśredniona metryczka samochodu używanego w Polsce. AAA Auto podsumowało prawie milion ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki w naszym kraju w ostatnich sześciu miesiącach. Zobaczcie, jakie modele królują obecnie na rynku samochodów używanych.

Półroczne podsumowanie rynku w Polsce objęło 999 tys. ofert sprzedaży. Najwięcej samochodów używanych pojawiło się na rynku wtórnym w województwie mazowieckim (150 150 ofert), a najmniej w województwie opolskim (16 859 ofert). W ciągu ostatniego półrocza oferowano 1 031 różnych modeli samochodów.

A oto jak prezentują się uśrednione wartości, które cechują przeciętny samochód używany oferowany na naszym rynku.

/ 1110. Renault Megane

Obraz
© zdjęcie producenta

Na portalach aukcyjnych króluje II generacja modelu (2002-2008). Nie można w tym przypadku zaobserwować wyraźnego podziału na diesla i benzynę, a ceny egzemplarzy z przebiegiem około 150 tys. km zaczynają się od około 10 tys. zł

/ 119. Opel Vectra

Obraz
© zdjęcie producenta

Dziewiąte miejsce to produkowana w latach 2002-2008 Vectra C, której oferty sprzedaży w przeważającej większości dotyczą jednostek z silnikami wysokoprężnymi. Trudno znaleźć egzemplarze Vectry C z przebiegiem niższym niż 200 tys. km, a ceny, bywa że przekraczają 20 tys. zł.

/ 118. Opel Corsa

Obraz
© zdjęcie producenta

Największy wybór używanej Corsy dotyczy egzemplarzy z roczników 2006-2014 (Corsa D). Nie ma natomiast wyraźnej przewagi wersji benzynowych nad wysokoprężnymi. Egzemplarze z przebiegiem od 150 do 200 tys. km wyceniane są na około 12 tys. zł.

/ 117. Ford Mondeo

Obraz
© zdjęcie producenta

Limuzyna Forda nieco wyprzedza popularnością Opla Vectrę,
a najwięcej ofert znajdziemy wśród generacji Mk4 (2007-2014) i Mk3 (2000-2006). Dominują wersje wysokoprężne, które w przypadku generacji Mk3 i przebiegu około 170 tys. km można mieć już za około 13 tys. zł.

/ 116. Ford Focus

Obraz
© zdjęcie producenta

W ogłoszeniach przeważają modele z silnikami wysokoprężnymi. W przypadku egzemplarzy z przebiegiem około 170 tys. km ceny oscylują w okolicach 13 tys. zł.

/ 115. BMW serii 3

Obraz
© zdjęcie producenta

Najwięcej ofert sprzedaży dotyczy generacji E46 (1998-2006), przy czym zdecydowana większość to wersje benzynowe. Modele z roczników 2004-2007 z przebiegiem około 170 tys. km można kupić już za około 15 tys. zł.

/ 114. Audi A4

Obraz
© zdjęcie producenta

Kolejny akcent premium w zestawieniu to Audi A4,
którego generacja B7 (2004-2007) najczęściej oferowana jest z silnikiem Diesla. Egzemplarze z końca okresu produkcji generacji B7 i przebiegiem około 170 tys. km wycenione są w okolicach 23 tys. zł.

/ 113. Volkswagen Golf

Obraz
© zdjęcie producenta

Największa liczba ofert Volkswagena Golfa na portalach ogłoszeniowych dotyczy IV generacji modelu (1997-2006). Nas jednak, ze względu na przyjęte kryteria, bardziej interesuje nieco mniej popularna generacja V (2003-2009). Dominują egzemplarze wysokoprężne, które przy przebiegu około 170 tys. km wyceniane są na około 15 tys. zł.

10 / 112. Volkswagen Passat

Obraz
© zdjęcie producenta

*Wśród ofert używanych aut marki Volkswagen Passat najłatwiej trafić generację B5 po faceliftingu * (2000-2005) oraz B6 (2005-2010). Dominują oferty modeli z silnikami wysokoprężnymi, benzynowe B5 i B6 są dosyć rzadko spotykane. Skupiając się na rocznikach (2004-2008) i zakładanym przebiegu w okolicach 170 tys. km musimy liczyć się z wydatkiem ponad 20 tys. zł.

11 / 111. Opel Astra

Obraz
© zdjęcie producenta

Najwięcej ofert znajdziemy wśród generacji H, produkowanej od 2004 do 2014 roku. Przeważają modele z silnikami benzynowymi, a ceny egzemplarzy z przebiegiem powyżej 150 tys. km zaczynają się od 10 tys. zł.
BC

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025