10 najpopularniejszych w Polsce samochodów używanych
Ma 11 lat, 174 tys. przebiegu i kosztuje niewiele ponad 20 tys. zł - tak prezentuje się uśredniona metryczka samochodu używanego w Polsce. AAA Auto podsumowało prawie milion ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki w naszym kraju w ostatnich sześciu miesiącach. Zobaczcie, jakie modele królują obecnie na rynku samochodów używanych.
Najpopularniejsze modele z ogloszeń moto
Ma 11 lat, 174 tys. przebiegu i kosztuje niewiele ponad 20 tys. zł - tak prezentuje się uśredniona metryczka samochodu używanego w Polsce. AAA Auto podsumowało prawie milion ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki w naszym kraju w ostatnich sześciu miesiącach. Zobaczcie, jakie modele królują obecnie na rynku samochodów używanych.
Półroczne podsumowanie rynku w Polsce objęło 999 tys. ofert sprzedaży. Najwięcej samochodów używanych pojawiło się na rynku wtórnym w województwie mazowieckim (150 150 ofert), a najmniej w województwie opolskim (16 859 ofert). W ciągu ostatniego półrocza oferowano 1 031 różnych modeli samochodów.
A oto jak prezentują się uśrednione wartości, które cechują przeciętny samochód używany oferowany na naszym rynku.
10. Renault Megane
Na portalach aukcyjnych króluje II generacja modelu (2002-2008). Nie można w tym przypadku zaobserwować wyraźnego podziału na diesla i benzynę, a ceny egzemplarzy z przebiegiem około 150 tys. km zaczynają się od około 10 tys. zł
9. Opel Vectra
Dziewiąte miejsce to produkowana w latach 2002-2008 Vectra C, której oferty sprzedaży w przeważającej większości dotyczą jednostek z silnikami wysokoprężnymi. Trudno znaleźć egzemplarze Vectry C z przebiegiem niższym niż 200 tys. km, a ceny, bywa że przekraczają 20 tys. zł.
8. Opel Corsa
Największy wybór używanej Corsy dotyczy egzemplarzy z roczników 2006-2014 (Corsa D). Nie ma natomiast wyraźnej przewagi wersji benzynowych nad wysokoprężnymi. Egzemplarze z przebiegiem od 150 do 200 tys. km wyceniane są na około 12 tys. zł.
7. Ford Mondeo
Limuzyna Forda nieco wyprzedza popularnością Opla Vectrę,
a najwięcej ofert znajdziemy wśród generacji Mk4 (2007-2014) i Mk3 (2000-2006). Dominują wersje wysokoprężne, które w przypadku generacji Mk3 i przebiegu około 170 tys. km można mieć już za około 13 tys. zł.
6. Ford Focus
W ogłoszeniach przeważają modele z silnikami wysokoprężnymi. W przypadku egzemplarzy z przebiegiem około 170 tys. km ceny oscylują w okolicach 13 tys. zł.
5. BMW serii 3
Najwięcej ofert sprzedaży dotyczy generacji E46 (1998-2006), przy czym zdecydowana większość to wersje benzynowe. Modele z roczników 2004-2007 z przebiegiem około 170 tys. km można kupić już za około 15 tys. zł.
4. Audi A4
Kolejny akcent premium w zestawieniu to Audi A4,
którego generacja B7 (2004-2007) najczęściej oferowana jest z silnikiem Diesla. Egzemplarze z końca okresu produkcji generacji B7 i przebiegiem około 170 tys. km wycenione są w okolicach 23 tys. zł.
3. Volkswagen Golf
Największa liczba ofert Volkswagena Golfa na portalach ogłoszeniowych dotyczy IV generacji modelu (1997-2006). Nas jednak, ze względu na przyjęte kryteria, bardziej interesuje nieco mniej popularna generacja V (2003-2009). Dominują egzemplarze wysokoprężne, które przy przebiegu około 170 tys. km wyceniane są na około 15 tys. zł.
2. Volkswagen Passat
*Wśród ofert używanych aut marki Volkswagen Passat najłatwiej trafić generację B5 po faceliftingu * (2000-2005) oraz B6 (2005-2010). Dominują oferty modeli z silnikami wysokoprężnymi, benzynowe B5 i B6 są dosyć rzadko spotykane. Skupiając się na rocznikach (2004-2008) i zakładanym przebiegu w okolicach 170 tys. km musimy liczyć się z wydatkiem ponad 20 tys. zł.
1. Opel Astra
Najwięcej ofert znajdziemy wśród generacji H, produkowanej od 2004 do 2014 roku. Przeważają modele z silnikami benzynowymi, a ceny egzemplarzy z przebiegiem powyżej 150 tys. km zaczynają się od 10 tys. zł.
BC