Współczesne silniki są za małe
Jest w tym trochę prawdy, bo rzeczywiście motor 1.0 turbo czasami się męczy w samochodzie kompaktowym. Jednak nawet tego typu jednostka ma konkretne przeznaczenie i w konkretnych warunkach się sprawdza. Jeżeli klienci chcą więcej mocy, to mają do wyboru inne, bardziej odpowiadające ich potrzebom silniki.
Współczesne jednostki napędowe pokazały, że pojemność 1,5 l to maksimum jakie potrzebujemy do auta kompaktowego, a w klasie średniej nie potrzeba więcej niż 2 litry. Warto wspomnieć, że najbardziej efektywnie silnik pracuje wtedy, gdy pojemność cylindra wynosi 0,5 l. Przeliczcie to sobie na pojemność całkowitą współczesnych silników, a zrozumiecie, dlaczego nie ma już takiej różnorodności. Klienci też pokazują, że więcej im nie trzeba, bo jakoś od lat nie ustawiały się kolejki po auta z jednostkami większymi niż 2-litrowe.