Renault Megane Cabrio
Odrobinę starsi zmotoryzowani pamiętają jeszcze erę kanciastych Renault 19, także w wersji cabrio. W 1998 roku w ofercie francuskiej marki pojawił się następca w postaci Megane Cabrio, odznaczający się zgoła odmiennym designem. Wszechobecne obłości doskonale współgrają z różnobarwną kopułą brezentowego poszycia dachu, skrywającego czteroosobowe wnętrze - rzecz jasna przeszczepione z innych odmian modelu. Ergonomiczne rozplanowanie deski rozdzielczej nawet w słoneczny dzień nie sprawia trudności.
Oczywiście, wszyscy kierowcy żądni sportowych emocji za kierownicą kompaktowego kabrioletu srogo się zawiodą, nie tylko iście francuskim układem jezdnym. Prawdziwym żywiołem tego auta są stateczne podróże nastawiające na podziwianie krajobrazów. W realizacji tych planów pomogą benzynowe silniki od 1,4 do 2,0 l. Najsłabszy oddaje rozsądne 95 KM, sprawdzając się głównie w mieście. Odrobinę lepiej sytuacja wygląda ze 107- lub 140-konnym 1,6 pod maską. Szczytem napędowej gamy był generujący także 140 KM silnik 2,0 IDE.