Saab 900
Wydawać by się mogło, że producent rodem ze Skandynawii nie ma zielonego pojęcia o produkcji samochodów z otwartym nadwoziem. Nic bardziej mylnego, obecnie walczący o powrót na rynek Saab, na początku lat 90. trafił pod skrzydła GM, w wyniku czego druga odsłona modelu 900 powstała na bazie Opla Vectry A. Szwedzi jednak zatroszczyli się o to, aby nic poza techniczną stroną projektu nie przypominało o niegodnym pochodzeniu niektórych części. Typowy dla marki design wzbogacił ascetyczny projekt wnętrza z obowiązkową centralną stacyjką.
Pod maską także w niektórych wersjach znajdziemy wytwór oplowskich inżynierów - silnik 2,5 V6 o mocy 170 KM. Na samym początku skali znajduje się druga wolnossąca jednostka 2,0 o mocy 131 KM. Pozostałe silniki prezentują typową dla Saaba tradycję turbodoładowania, 2,3-litrowa konstrukcja oddaje we władanie kierowcy 150 KM, zaś 2,0 Turbo adekwatne 185 KM.