Peugeot 406
Źródeł sukcesu francuskiego coupe należy szukać we Włoszech, gdzie samochód zaprojektował Pininfarina. Model oparto o podzespoły wersji sedan i kombi, dlatego koszty eksploatacji nie powinny przerosnąć nikogo.
Najtańszy okaże się podstawowy, dwulitrowy silnik o mocy 132 KM. Po liftingu w 1999 roku, moc wzrosła do 136 KM. Jeśli komuś przeszkadza ospały charakter silnika, powinien przyjrzeć się bliżej jednostce V6 o pojemności 3 litrów. Trudno jednak znaleźć taki egzemplarz w cenie nie przekraczającej 10 000 zł. W ofercie pojawił się także diesel 2.2 HDI, ale znajduje się już poza naszym zasięgiem finansowym.
Niemniej, już w standardzie Peugeot okaże się dobrym kompanem podczas długich podróży. Francuzi nie oszczędzali na wyposażeniu swojej wizytówki, dlatego większość dostępnych egzemplarzy może poszczycić się automatyczną klimatyzacją, tempomatem, czy chociażby skórzaną tapicerką. Dobrze utrzymane auto nie nadszarpnie domowego budżetu. Poza drobnymi i tanimi w naprawie usterkami, samochód uchodzi za stosunkowo solidny.
* DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O PEUGEOCIE 406 * Tekst: Piotr Mokwiński, WP.PL
sj/mw/mw