Tesla Model S
PiÄkny "mikser"
None
Nissan Leaf i Mitsubishi i-MIEV to obecnie jedyne samochody elektryczne proponowane kierowcom przez renomowanych producentĂłw samochodĂłw. Modele te majÄ jednak spore ograniczenia jeĆli chodzi o moĆŒliwy do pokonania dystans, a dodatkowo nie sÄ w stanie zadowoliÄ klientĂłw szukajÄ cych luksusu. ZmieniÄ ma to Tesla Model S.
Tesla, znana z produkcji sportowego âelektrykaâ o nazwie Roadster, zamierza wprowadziÄ na rynek elektrycznego sedana z wyĆŒszej pĂłĆki. Model S na trafiÄ do pierwszych nabywcĂłw w poĆowie 2012 roku, w ciÄ gu kilku najbliĆŒszych miesiÄcy gotowa bÄdzie jednak jego wersja seryjna. SamochĂłd, ktĂłry z wyglÄ du moĆŒe kojarzyÄ siÄ z Jaguarem XF, a nawet Astonem Martinem Rapide, ma stworzyÄ zupeĆnie nowÄ kategoriÄ samochodĂłw elektrycznych. Tu liczy siÄ luksus i spore moĆŒliwoĆci.
Tesla Model S bÄdzie sedanem przystosowanym do przewozu siedmiu osĂłb. W jego wnÄtrzu bÄdzie moĆŒna znaleĆșÄ wszystko, czego wymaga siÄ od samochodu wyĆŒszej klasy. NajwaĆŒniejsze jest jednak to, co napÄdza eleganckiego sedana. Elektryczny silnik ma rozpÄdzaÄ samochĂłd do 100 km/h w niespeĆna 6 sekund, a jego maksymalna prÄdkoĆÄ ma wynosiÄ 193 km/h. ZasilajÄ ce go baterie znajdÄ siÄ w podĆodze, dziÄki czemu samochĂłd bÄdzie dysponowaĆ dwoma miejscami bagaĆŒowymi o ĆÄ cznej pojemnoĆci 850 l. Tesla model S ma teĆŒ burzyÄ stereotyp o tym, ĆŒe pojazd elektryczny nie moĆŒe mieÄ duĆŒego zasiÄgu. SamochĂłd bÄdzie dostÄpny w trzech wersjach o rĂłĆŒnym zasiÄgu: 260 km, 370 km i 482 km. Jak zapewnia producent, baterie bÄdzie moĆŒna naĆadowaÄ w ciÄ gu 45 minut. Ciekawe ile z tych deklaracji zostanie w modelu produkcyjnym?
Pierwszy tysiÄ c egzemplarzy Tesli Model S trafi na rynek amerykaĆski. Cena samochodu ma byÄ tam bliska 50 tys. dolarĂłw.
tb/