Mazda CX-5
W stronÄ Niemiec
None
Od wielu lat, najlepiej prowadzÄ ce siÄ crossovery powstajÄ w Niemczech. Prym w tej dziedzinie wiedzie BMW X3 oraz Audi Q5. Na te auta trzeba jednak wydaÄ przynajmniej kilkadziesiÄ t tysiÄcy wiÄcej, niĆŒ na modele bez Ćatki premium. W nieco niĆŒszej klasie, to Volkswagen Tiguan wraz z Fordem KugÄ wyznacza standardy trakcyjne. Ta sytuacja moĆŒe siÄ jednak bardzo szybko zmieniÄ, bo na europejskim rynku pojawiĆa siÄ Mazda CX-5. Ćwietnie wyglÄ da, oferuje przestronne i dobrze wykonane wnÄtrze, a do tego gwarantuje wĆaĆciwoĆci jezdne porĂłwnywalne do wspomnianych wczeĆniej konstrukcji zza Odry.
CX-5 zastÄ
piĆa w ofercie przybysza z kontynentu amerykaĆskiego - model CX-7. Kompaktowy crossover nie ma Ćatwego ĆŒycia w swoim segmencie, bo musi mierzyÄ siÄ z bestsellerami w postaci Nissan Qashqai, Kia Sportage, czy Toyota RAV4. KilkanaĆcie konstrukcji z Azji, StanĂłw Zjednoczonych i Europy nie uĆatwia klientowi ostatecznej decyzji, ale obok Mazdy nie powinien przechodziÄ obojÄtnie. Auto wykonano w pionierskiej dla japoĆskiego koncernu technologii SKYACTIVE, ktĂłrej kontynuacjÄ
jest "szĂłstka" obecna od grudnia zeszĆego roku w polskich salonach sprzedaĆŒy. Auto wyrĂłĆŒnia stosunkowo lekka konstrukcja (1530 kilogramĂłw), 21-centymetrowy przeĆwit umoĆŒliwiajÄ
cy swobodne podjeĆŒdĆŒanie pod wysokie krawÄĆŒniki i szereg detali podnoszÄ
cych atrakcyjnoĆÄ zgrabnie narysowanego nadwozia. Japonka mierzy 455 cm dĆugoĆci, co wpisuje siÄ w ĆredniÄ
zarezerwowanÄ
dla tego segmentu. Ponadto, samochĂłd w topowej specyfikacji postawiono na 19-calowych obrÄczach, wyposaĆŒono w biksenonowe reflektory i przetĆoczenia nadajÄ
ce sylwetce
sportowego wydĆșwiÄku. Projektanci dopieĆcili kaĆŒdy detal.