| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8852/s8-audi-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | W połowie przyszłego roku zadebiutuje najpotężniejszy model Audi: sportowa wersja flagowej limuzyny A8, czyli S8. Już samo A8 bezsprzecznie wyróżnia się spośród luksusowych limuzyn wyraźnie sportowym zacięciem. Czym więc zaskoczy S8, które kosztować ma blisko sto tysięcy euro?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8852/s8-audi-05.jpeg',550,367) ) |
| --- | Sercem Audi S8 jest motor zapożyczony od wybitnie sportowej marki, z którą Audi współpracuje od pewnego czasu, to jest Lamborghini. Pochodząca z modelu Gallardo dziesięciocylindrowa jednostka o pojemności 5,2 litra dostarcza mocy maksymalnej 450 KM, czyli nie aż tak wiele, jak na swoją pojemność. Rekompensuje to fakt, że maksymalny moment obrotowy 540 Nm osiągany jest już przy 3,5 tys obr – silnik jest więc bardzo elastyczny. Odzwierciedleniem tego jest czas przyspieszania od 0 do 100 km/h, który wynosi zaledwie 5,1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8852/s8-audi-08.jpeg',550,367) ) |
| --- | Producent deklaruje, Audi S8 dysponuje wzmocnionym w porównaniu z modelem A8 zawieszeniem. Niewiele jednak trzeba było zmieniać, bo wszak i A8 ma się czym pochwalić: permanentny napęd na cztery koła (Quattro), oraz adaptacyjne pneumatyczne zawieszenia dostosowujące sztywność tłumienia i prześwit do aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Wyglądem S8 niewiele różni się od A8. Różnice dostrzeże tylko wprawne oko. Nie ujawniono jeszcze zdjęć wnętrza, ale najprawdopodobniej i tam producent nie będzie wprowadzał rewolucji. ...Wszak Auto dedykowane jest osobom dystyngowanym, a te unikają ostentacji.