Trwa ładowanie...

100 lat słynnego toru Spa. Na tę okazję powstanie specjalna Honda CBR1000RR-R Fireblade

Jak uczcić 100-lecie jednego z najsłynniejszych torów wyścigowych na świecie, czyli Spa-Francorchamps? Wyjątkową torową maszyną. Specjaliści z DG Sports postanowili na tę okazję wziąć na warsztat Hondę Fireblade i zrobić z niej ostry motocykl do jazdy po torze.

Honda CBR1000RR-R Fireblade na 100 lat Spa-FrancorchampsHonda CBR1000RR-R Fireblade na 100 lat Spa-FrancorchampsŹródło: Materiały prasowe, fot: DG Sports
d1qnebi
d1qnebi

Circuit de Spa-Francorchamps to bez wątpienia jednen z najsłynniejszych i do dziś najbardziej lubianych przez kierowców torów wyścigowych na świecie. Pierwszy wyścig na nim odbył się w sierpniu 1921 r. – jeszcze na dużo dłuższej, 15-kilometrowej pętli prowadzącej przez pobliskie miejscowości.

Ten mierzący dziś 7 km belgijski tor przechodzi przebudowę mającą poprawić bezpieczeństwo, ale nadal budzi emocje. Nic dziwnego, że na jego 100-lecie zajmująca się wyścigowymi motocyklami firma DG Sports postanowiła przygotować coś wyjątkowego. Limitowana zmodyfikowana Honda Fireblade będzie prawdziwą okazją dla kolekcjonerów.

Honda CBR1000RR-R Fireblade na 100 lat Spa-Francorchamps Materiały prasowe
Honda CBR1000RR-R Fireblade na 100 lat Spa-FrancorchampsŹródło: Materiały prasowe, fot: DG Sports

Jest to motocykl torowy, zatem przeszedł sporo zmian. Przede wszystkim w celu obniżenia masy pozbyto się wszystkich elementów związanych z jazdą po drogach publicznych. Oznacza to, że jubileuszowa torowa Honda Fireblade nie ma lusterek, żadnych świateł (w tym kierunkowskazów), uchwytu na tablicę rejestracyjną, a także ABS-u.

d1qnebi

Honda CBR1000RR-R Fireblade od DG Sports zyskała za to regulowane podnóżki, zmienioną kierownicę clip-on, która zapewnia bardziej wyścigową pozycję na motocyklu, a także osłonę klamki hamulca. Motocykl ma też bardziej torowe zawieszenie Ohlins i jeszcze skuteczniejsze przy ostrej jeździe hamulce z pompą Brembo Corsa Corta i nowymi przewodami.

Honda CBR1000RR-R Fireblade na 100 lat Spa-Francorchamps Materiały prasowe
Honda CBR1000RR-R Fireblade na 100 lat Spa-FrancorchampsŹródło: Materiały prasowe, fot: DG Sports

Zmianie nie uległ silnik, który oryginalnie dostarcza 217,5 KM, ale tutaj moc jest nieco większa dzięki torowemu wydechowi firmy Arrow. Zmniejsza on masę całego motocykla i dzięki zmienionemu oprogramowaniu pozwala wykrzesać jeszcze nieco więcej mocy. Oczywiście wszystko uzupełniają opony – są to slicki Dunlopa.

Nie podano ceny, ale można się spodziewać, że Honda Fireblade na 100. rocznicę toru Spa-Francorchamps będzie zauważalnie droższa niż model seryjny. Jednak kolekcjonerzy i fani torowej zabawy na pewno z chęcią znajdą w portfelu dodatkowe euro. Tym bardziej, że będzie to jeszcze bardziej wyjątkowa maszyna niż Honda CBR1000RR-R Fireblade SP w wersji specjalnej na 30-lecie modelu, którą przygotowała japońska marka.

Honda CBR1000RR-R Fireblade na 100 lat Spa-Francorchamps Materiały prasowe
Honda CBR1000RR-R Fireblade na 100 lat Spa-FrancorchampsŹródło: Materiały prasowe, fot: DG Sports
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1qnebi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1qnebi
Więcej tematów