Będą wyższe mandaty?
Choć Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji twierdzi, że nie pracuje nad przepisami podwyższającymi kwoty mandatów dla kierowców, na stronie Rządowego Centrum Legislacji wciąż można znaleźć projekt nowego taryfikatora. Dokument datowany jest na 27.10.2015 roku, a ostatnie stanowisko zgłoszone w ramach uzgodnień międzyresortowych jest z 25.01.2016 roku. Co zakłada nowy taryfikator?
Najważniejsze zmiany obrazuje powyższa infografika. Dodatkowo kary nie unikną kierowcy powodujący zagrożenie w ruchu poza drogami publicznymi - na uliczkach osiedlowych czy parkingach. Za takie postępowanie będzie można dostać nawet 6 pkt. karnych. Mandat w wysokości od 200 do 500 zł i 5 punktów dostanie się za jazdę po chodniku lub przejściu dla pieszych.
Technika zawiodła, przepisy na później
Od 1 stycznia 2017 roku młodzi kierowcy po zdaniu egzaminu mieli zostać objęci dwuletnim okresem próbnym, a pomiędzy czwartym a ósmym miesiącem od uzyskania uprawnienia do kierowania pojazdem, mieli odbyć kurs doszkalający w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz praktyczne szkolenie w zakresie zagrożeń w ruchu drogowym. Opóźnienie wprowadzenia CEPiK-u 2.0 sprawia jednak, że zmiany będą odroczone.
Materiał powstał przy współpracy Kancelarii Prawnych Omega
Tomasz Budzik, Wirtualna Polska