Po raz pierwszy Toyota zastosowała w swoim kompakcie silnik 1.2 turbo
Pod maską nowego Aurisa, oprócz napędów hybrydowych i silników Diesla może się znaleźć również trubodoładowany silnik benzynowy 1.2. Dołączył do dotychczas oferowanych silników benzynowych 1.33 Dual VVT-i (99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM). Dodajmy, że zmiany są też w ofercie silników Diesla. Jednostka 2.0 D-4D została zastąpiona przez silnik 1.6 D-4D, montowany w kooperacji z BMW. W ramach współpracy Niemcy dostarczają Japończykom swoje Diesle, a Toyota przekazuje BMW swoją wiedzę na temat technologii hybrydowej.
Nowy silnik benzynowy 1.2 turbo ma bezpośredni wtrysk paliwa, cztery cylindry i pojemność 1197 cm3. Dzięki tym rozwiązaniom, pomimo mniejszej pojemności, jest w stanie zapewnić osiągi na poziomie dotychczasowej jednostki benzynowej 1.6 Valvematic, przy zdecydowanie niższym zużyciu paliwa. Średnie spalanie to - według danych producenta - zaledwie 5,4 l/100 km, a w wariancie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S, nawet 4,6 l/100 km.
Nowe serce Aurisa wykorzystuje szereg zaawansowanych technologii, jak zmodernizowany system zmiennych faz rozrządu Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), zachowując przy tym kompaktowe rozmiary i niską masę własną.
Moc nowej jednostki turbo to 116 KM, a maksymalny moment obrotowy w wysokości 185 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów (od 1500 do 4000 obr./min.). W połączeniu z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, daje to przyśpieszenie do 100 km/h w 10,1 s oraz prędkość maksymalną 200 km/h.