Podnoszenie i wymiana
Każdy producent samochodu wskazuje w instrukcji pojazdu miejsce podparcia lewarka. Przeważnie umieszcza się go niedaleko progu auta. Pamiętaj, żeby stał prosto i na twardym podłożu. Podnoś auto do poziomu, w którym uszkodzona opona znajdzie się parę centymetrów nad podłożem. Następnie odkręć poluzowane wcześniej śruby i energicznie pociągnij koło do siebie. Potem chwytasz zapasówkę lub dojazdówkę i dopasowujesz ją do piasty koła. Po dopasowaniu koła przykręcasz do niego śruby metodą krzyżową, tj. po wkręceniu śruby po jednej stronie zacznij wkręcać tę z naprzeciwka itd. Pamiętaj, że śruby dokręca się do końca, czyli do momentu aż poczujesz wyraźny opór, dopiero wtedy, gdy opuścisz samochód z powrotem na podłoże.
Po założeniu koła zapasowego warto sprawdzić poziom ciśnienia powietrza. Na każdej dojazdówce powinna znajdować się wskazówka dotycząca jego prawidłowego poziomu. Warto co jakiś czas, w szczególności przed dłuższą podróżą, sprawdzić i w razie konieczności uzupełnić ciśnienie we wszystkich oponach, zarówno w tych zamontowanych już na kołach, jak i w zapasówce lub dojazdówce.
Przestrzegaj dopuszczalnej prędkości jazdy na dojazdówce, o której producent informuje w umieszczonej na niej naklejce.
Źródło: Oponeo
tb, moto.wp.pl