Zaskakujące rzeczy, które potrafi nowy Opel Insignia Grand Sport
Nie potrafi jeszcze odwieźć samemu dzieci do szkoły i pójść za Ciebie na wywiadówkę – ale jest już nieprzyzwoicie blisko… W Genewie sprawdzamy, jak technologie zwiększają funkcjonalność najnowszej odsłony flagowego modelu Opla.
1. Potrafi zamienić się w trzy samochody w jednym
Dzięki innowacyjnemu zawieszeniu FlexRide układ może zmieniać swoją charakterystykę pracy stosownie do potrzeb. Jednocześnie auto dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy. Decyzję o charakterze auta można podjąć samemu, za naciśnięciem jednego przycisku. To czynność tak prosta, a zmienia tak wiele. System modyfikuje charakterystykę układu kierowniczego, kontroli trakcji, reakcję na naciskanie pedału przyspieszania, a nawet wpływa na pracę skrzyni biegów. Dla kierowcy oznacza to wyraźną zmianę charakteru auta. Do dyspozycji Opel Insignia z FlexRide oddaje tryb Sport, Tour (komfortowy) i Standard.
2. Potrafi zarezerwować pokój w hotelu
Pokładowy asystent Opel OnStar dał sprawdził się już wielokrotnie także w naszych redakcyjnych testach jako przydatny kompan podróży. Wśród funkcji tego bardzo rozbudowanego systemu znajdują się między innymi wyszukiwanie okolicznych restauracji czy stacji benzynowych, diagnostyka pojazdu, śledzenie samochodu w przypadku jego kradzieży, automatyczne wezwanie służb ratunkowych w przypadku wypadku czy zdolność do wezwania pomocy drogowej nawet w miejscu, gdzie komórka kierowcy znajduje się poza zasięgiem. Opel przygotował nawet specjalną aplikację na smartfony, dzięki której kierowca może zdalnie skontrolować stan ciśnienia opon i paliwa w baku, czy choćby sprawdzić, gdzie go zostawił na parkingu. Najważniejsze jednak, że wsparciem dla kierowcy jest asystent, z którym można połączyć się bezpośrednio z samochodu. Nowością debiutującą w Insignii jest możliwość wyszukania i rezerwacji pokoju hotelowego z pomocą konsultanta, a wkrótce także znalezienia miejsca parkingowego . Przyszłość ma swoje dobre strony…
3. Potrafi wydłużyć pole widzenia kierowcy w nocy do nawet 400 metrów
Przednie światła nowej Insignii nie są do końca takie zwykłe. W każdym z reflektorów kryje się dwa razy więcej diod LED niż w niedawno debiutującej Astrze – w sumie 32 segmenty – które automatycznie i nieustannie dostosowują długość i kształt plamy światła do sytuacji na drodze. Rozwiązanie to pozwala osiągnąć więc bardzo duży zasięg świateł, sięgający nawet 400 metrów, bez oślepiania innych użytkowników drogi, którzy są rozpoznawani przez samochód i „wycinani” z wiązki emitowanej przez Insignię. Rozwiązanie to, nazywane przez Opla matrycowymi reflektorami IntelliLux LED, w Insignii posiada jeszcze unikatową funkcję: zależnie od kąta skręcenia kół intensywność świateł po wewnętrznej stronie wzmacnia się, doświetlając zakręt z niespotykaną dotąd jakością.
4. Potrafi zadbać o Twoje plecy
Może to mniej spektakularny przejaw postępu, ale dla wielu będzie zapewne nawet ważniejszy od tych wszystkich technologicznych gadżetów. Opel jest jednym z nielicznych producentów samochodów oferujących fotele z atestem „Aktion Gesunder Rücken” (kampanii na rzecz zdrowych pleców) i aktywnym propagatorem zdrowych i wygodnych siedzisk. Te zainstalowane w nowej Insignii z przodu są wyjątkowo rozbudowane: regulowane wielokonturowo także przez elektryczne ustawianie boczków tak, by jak najlepiej dopasować się do sylwetki i zagwarantować jej błogą podróż niezależnie od dystansu. Dodając do tego jeszcze funkcje masażu, podgrzewania, chłodzenia i pamięci ustawienia, dostajemy prawdopodobnie najwygodniejsze miejsce na całych targach samochodowych w Genewie.
5. Potrafi jeszcze wiele więcej
Asystent pasa ruchu, który ostrzeże Cię i w końcu łagodnie nakieruje z powrotem na Twój pas, gdy będziesz zjeżdżał. Kamera 360 stopni, która z pomocą czterech kamer buduje pełny obraz otoczenia pojazdu z perspektywy lotu ptaka. Wyświetlacz head-up display, dzięki któremu najważniejsze informacje widzisz na szybie, bez konieczności zniżania wzroku na deskę rozdzielczą. System ostrzegający o pojeździe zbliżającym się z tyłu, gdy wycofujesz się z miejsca parkingowego o ograniczonej widoczności. W końcu system wektorowania momentu obrotowego napędu 4x4, który wprowadza przyczepność oraz precyzję i dynamikę prowadzenia na zupełnie nowy poziom. Nowa Insignia jest wypełniona nowoczesną technologią po brzegi, tak by jeszcze lepiej odpowiadała na potrzeby – i zachcianki – codziennej eksploatacji.