Trwa ładowanie...

Zabawa z konfiguratorem. Jak może być wyposażony nowy samochód, by miał wszystko, czego potrzeba i nie zrujnował nam portfela?

Każdy z nas ma jakiś samochód marzeń. Czy jest to zabytkowy Grand Tourer, nowoczesny i luksusowy SUV czy supersamochód z centralnie umieszczonym silnikiem, najczęściej nie opuszcza on sfery wyobraźni. W dzieciństwie jest plakatem na ścianie. Gdy stajemy się dorośli, jest wynikiem internetowych poszukiwań, sprawdzanym w chwili nudy, tylko po to, żeby móc sobie popatrzeć.

Zabawa z konfiguratorem. Jak może być wyposażony nowy samochód, by miał wszystko, czego potrzeba i nie zrujnował nam portfela?Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford
d4efkgw
d4efkgw

Focus z pazurem – ST-Line i dobre osiągi

Podczas konfiguracji nowego Focusa dla szukających samochodu, który angażuje w proces prowadzenia, warto spojrzeć na wersję ST-Line. Nieco zmodyfikowana, bardziej sportowa karoseria, w połączeniu z ciemnymi, grafitowymi felgami wygląda bardzo dobrze. Aby podkreślić dynamiczne przetłoczenia nadwozia typu hatchback wybieramy kolor Frozen White – biel doskonale współgra z ciemnymi felgami.

Wybór silnika jest prosty, to 1,0 EcoBoost o mocy 125 KM – o dobrych osiągach, gdy są potrzebne i niskim zapotrzebowaniu na paliwo na co dzień. Taka wersja zapewnia przyspieszenie do pierwszej setki w równe 10 sekund i umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 km/h – dobrze pasuje do nieco usportowionej odmiany Focusa. Jeśli szukamy sportowych wrażeń, to idealna będzie 6-stopniowa przekładnia manualna, o bardzo dobrej precyzji wrzucania kolejnych przełożeń. Do kompletu ST-Line ma jeszcze sportowe zawieszenie, które poprawia zwinność i precyzję prowadzenia podczas szybkiej jazdy.

Taki Ford Focus jest już bardzo dobrze wyposażony. Ma automatyczną klimatyzację, możliwość połączenia z telefonem poprzez Bluetooth, przednie światła przeciwmgielne LED, tempomat oraz elektryczny hamulec ręczny. System multimedialny ma 8-calowy wyświetlacz, a radio można obsługiwać wprost z kierownicy. Oczywistością są elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek czy elektryczne szyby.

Taki Focus ma także system zapobiegania kolizjom – z możliwością aktywnego hamowania, system kontroli pasa ruchu i inteligentny ogranicznik prędkości. Wnętrze wersji ST-Line jest uzupełnione o sportowe akcenty – są fotele o lepszym trzymaniu bocznym, tapicerka ma czerwone przeszycia, a kierownica jest w sportowej stylizacji ST, wykończona skórą – podobnie jak drążek zmiany biegów. Do całości pasują nakładki na pedały i ciemna podsufitka.

d4efkgw

Taka specyfikacja jest praktycznie kompletna. Jeśli jednak chcemy nadać Focusowi jeszcze trochę charakteru, to warto pokusić się o lakierowany na czarno dach, czy przyciemniane tylne szyby. Całość wygląda wtedy naprawdę drapieżnie i zwraca na siebie wzrok przechodniów. To Focus w sportowym odzieniu z dynamicznym silnikiem i bardzo dobrym wyposażeniem.

Oszczędne i wygodne kombi

Ford Focus w wersji kombi Materiały prasowe
Ford Focus w wersji kombi Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford

Do dłuższych podróży wybieramy najoszczędniejszą z wersji – nowego, ekologicznego diesla 1,5 EcoBlue o mocy 95 KM, zestawionego z manualną, 6-biegową skrzynią. Załóżmy, że zależy nam na wygodzie, dobrej prezencji i na pojemnym nadwoziu kombi, ale nie chcemy wydać zbyt wiele – dlatego odpowiednia będzie wersja Trend Edition.

Wygodę w trasie zapewnią nam fotele sportowe o dodatkowym trzymaniu bocznym, podłokietnik oraz automatyczna klimatyzacja. Do tego standardowy zestaw multimedialnym z 8-calowym wyświetlaczem, sterowaniem z kierownicy i możliwością podłączenia telefonu – w końcu, jeśli dużo jeździmy, to zdecydowanie nam się to przyda.

d4efkgw

Aby jeszcze lepiej dopasować Focusa kombi do potrzeb i zwiększyć komfort podróżowania dokupujemy jeszcze ładowarkę indukcyjną do telefonu i pakiet Winter, który będzie wybawieniem w chłodne zimowe poranki – zawiera podgrzewaną przednią szybę, podgrzewaną kierownicę i podgrzewane siedzenia. Dorzucamy jeszcze tempomat – bardzo przyda się podczas dłuższych podróży.

Warto dopłacić jeszcze do lakieru, który podkreśli prezencję eleganckiego nadwozia typu kombi – idealny do tego lakier to Shadow Black. Tak skonfigurowany egzemplarz będzie cieszył wygodą podczas codziennego użytkowania, szczególnie jeśli dodatkowo wyposażymy go w modem Ford Pass Connect, dzięki któremu możemy nie tylko sprawdzać parametry auta za pomocą aplikacji FordPass na naszym smartfonie (a także zamykać go, otwierać i odpalać), ale samochód staje się także mobilnym punktem Wi-Fi . Mechanicznie mówiąc - silnik zapewni całkiem dobre osiągi (do pierwszej setki w 11,4 sekundy) i rewelacyjne spalanie – 3,5 litra średniego zużycia na każde 100 kilometrów (w warunkach mieszanych).

Focus do miasta

Ford Focus w wersji Trend Materiały prasowe
Ford Focus w wersji Trend Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford

Wybór odpowiedniej wersji jest prosty – to 100 konna odmiana 1,0 EcoBoost z manualną 6-biegową przekładnią. Odpowiednia wersja wyposażenia to podstawowy model Trend – w wyposażeniu seryjnym ma elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, zamek centralny ze zdalnym sterowaniem, czy elektryczne sterowanie szyb przednich i tylnych.

d4efkgw

W upalne dni z pomocą przyjdzie klimatyzacja, a codzienne użytkowanie uprzyjemni system multimedialny z bluetoothem i wyświetlaczem 4,2 cala. Już w podstawowej wersji Trend można nim sterować z przycisków umieszczonych na kierownicy. O odpowiednią atmosferę we wnętrzu dbają welurowe dywaniki oraz skórzane wykończenia kierownicy i gałki zmiany biegów.

O bezpieczeństwo podróżnych zadba system Pre-Collision Assist z systemem aktywnego hamowania – przyda się zwłaszcza w mieście, gdzie nietrudno o wymuszenie pierwszeństwa. Do tego system kontroli pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości i system monitorowania ciśnienia w oponach.

Takiego Focusa również można, bez problemu, wyposażyć w wiele ciekawych dodatków. Warto rozważyć ładny kolor – np. czerwony o nazwie Race red. Mroźne poranki umili podgrzewanie foteli za. Podczas wciskania się w ciasne miejsca parkingowe przydadzą się czujniki a Jeśli komuś zależy na prezencji, to warto rozważyć fabryczne felgi aluminiowe.

d4efkgw

Taki Focus będzie świetną propozycją do codziennej, miejskiej eksploatacji. Jak widać, nawet podstawowe wersje nowego Forda są dobrze wyposażone i mogą być bardzo ciekawe. Warto wiedzieć, że każdy egzemplarz można doposażyć o wiele interesujących opcji (systemy multimedialne, asystenci jazdy itp.), które pozwolą dobrze dopasować Focusa do codziennych potrzeb. W końcu ze swoim autem warto się zaprzyjaźnić, a o to z nowym Focusem nietrudno - szczególnie, że jeździ zupełnie jak superauto z marzeń, ale w porównaniu z nim nie jest ani przerażający ani straszliwie drogi.

d4efkgw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4efkgw
Więcej tematów