Trwa ładowanie...
11-02-2013 12:37

Wzrost sprzedaży Mercedes-Benz w Polsce

Wzrost sprzedaży Mercedes-Benz w PolsceŹródło: zdjęcie producenta
d4jdngl
d4jdngl

Niemiecki producent samochodów Mercedes-Benz sprzedał w zeszłym roku na polskim rynku 5 469 samochodów osobowych marki Mercedes-Benz i smart, co dało mu drugą, po BMW, pozycję w segmencie aut luksusowych. Firma zanotowała 11,4 proc. wzrost sprzedaży.

Jak zaznaczył Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars, dział samochodów osobowych zrealizował plany sprzedaży na 2012 rok, mimo trudnej sytuacji na rynku samochodów osobowych, który odnotował spadek o 1,4 proc. - To bardzo dobry wynik w tej sytuacji rynkowej - ocenił.

W 2012 roku największy wzrost sprzedaży, o 77 proc. więcej niż w 2011 r. odnotowała kompaktowa klasa B (938 szt.). Nabywców znalazło też 786 szt. modelu klasy A oraz 757 szt. klasy C. Terenowa klasa GLK znalazła 585 nabywców, a jej większa siostra klasa ML - 553. 25-procentowy wzrost odnotowały na polskim rynku supersportowe pojazdy poddane fabrycznemu tuningowi AMG. Sprzedano łącznie 68 takich samochodów, a zdecydowanym liderem okazał się być terenowy model - ML 63 AMG. Na drugiej pozycji uplasowała się kolejna terenówka - gelenda. W ubiegłym roku najdroższym sprzedanym modelem AMG był G 65 AMG kosztujący ponad 1,3 mln zł.

W tym roku Mercedes-Benz zakłada lekki wzrost sprzedaży samochodów osobowych na polskim rynku. Wśród najważniejszych nowości zapowiadanych na najbliższe miesiące są m.in. nowa klasa CLA, czyli czterodrzwiowe coupe w segmencie kompaktów, gruntownie zliftingowana klasa E oraz nowa wersja topowej klasy S.

d4jdngl

Spółka Mercedes-Benz Polska, która jest wyłącznym importerem na polski rynek samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych produkowanych przez niemiecki koncern, odnotowała w 2012 roku obroty w wysokości prawie 2,5 mld zł, co oznacza wzrost o 0,6 proc. w porównaniu z 2011 r.

Firma dysponuje w naszym kraju siecią sprzedaży i serwisu, na którą składa się ponad 50 punktów dealerskich i stacji obsługi na terenie całego kraju, w tym dwa salony firmowe: w Sosnowcu i Warszawie.

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj