Wzrost sprzedaży Audi
W pierwszych sześciu miesiącach 2012 r. na całym świecie Audi sprzedało ponad 733 000 aut, co stanowi nowy rekord marki.
Taki wynik oznacza 12,3 proc. wzrost w porównaniu do pierwszego półrocza 2011 r. Tylko w czerwcu na zakup auta z czterema pierścieniami zdecydowało się 133 050 klientów.
Szczególnie dobre wyniki Audi osiągnęło w Chinach (wzrost o 20,4 proc.) oraz USA (26 proc.). Dużo mniejszy wzrost zanotowano w Europie (2,8 proc.). Na Starym Kontynencie sprzedano jednak ponad połowę wszystkich wozów - 393 350 sztuk.
Te wyniki stawiają koncern z Inglostadt jako lidera segmentu premium. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim modele Q3 oraz nowe A6.
Władze Audi są zadowolone z wyników osiągniętych na rynku polskim. Pomimo szalejącego kryzysu sprzedaż wzrosła o 8,13 proc.
/ll