Odpowietrzenie układu i inne przypadłości
Kolejną groźną usterką może być zapowietrzenie układu hamulcowego. Z tym lepiej wybrać się do warsztatu. Ważne jest też kontrolowanie i wymiana płynu hamulcowego, który jest silnie higroskopijny i za sprawą wchłaniania wilgoci może znacznie osłabić skuteczność hamulców. Płyn hamulcowy wymieniamy co 2-3 lata. Traci on swoje właściwości i wchłania wodę z powietrza, co pogarsza jego sprawność, gdyż obniża się jego temperatura wrzenia. Powiększa też ryzyko korozji cylinderków i niekiedy dochodzi też do ich zapieczenia.
Uwagi wymaga również hamulec ręczny, który jest bagatelizowany przez wielu kierowców. Bywa, że nawet jeżeli wiemy, że go nie mamy, nie stanowi to problemu i dalej jeździmy autem. Warto zaznaczyć, że jest on nie tylko pomocny przy parkowaniu, ale też stanowi ostatnią deskę ratunku w przypadku awarii hamulca podstawowego. Warto zatem zadbać o jego sprawność. W starszych samochodach wymaga on też okresowego "przetarcia" podczas jazdy, wystarczy raz na jakiś czas podczas jazdy lekko go zaciągnąć. Nie dotyczy to jednak nowoczesnych aut z elektrycznym hamulcem postojowym.