Skrzynia bezstopniowa (CVT)
W teorii idealnym rozwiązaniem jest bezstopniowa skrzynia biegów, dbająca o możliwe obniżenie obrotów silnika w czasie jednostajnej jazdy. Wadą każdej bezstopniowej przekładni jest sposób, w jaki samochód przyspiesza. Po wciśnięciu pedału gazu silnik wchodzi na wysokie obroty, które utrzymuje do chwili osiągnięcia oczekiwanej przez kierowcę szybkości - dzieje się tak w każdej sytuacji. Bezstopniowce są bezawaryjne tylko w małych miejskich samochodach, takich jak Nissan Micra CVT, a także autach hybrydowych. W pozostałych przypadkach sprawiają wiele problemów. Wystarczy przypomnieć skrzynię Multitronic stosowaną w niektórych modelach Audi (z przednim napędem). Dostarcza ona moc na koła za pośrednictwem metalowego łańcucha oraz dwóch kół pasowych złożonych z dwóch oddzielnych stożków o zmiennej średnicy. Zwiastunem poważnych awarii jest szarpanie podczas przyspieszania i hamowania. Wówczas możemy spodziewać się problemów z wyciągniętym łańcuchem, awarią pompy oleju, czy nawet usterką sterownika. Doprowadzenie
skrzyni Multitronic do stanu używalności może pochłonąć nawet 10 tysięcy złotych.