McLaren F1 i MP4-12C
McLaren to kolejna legenda. Choć znacznie młodsza. Zarówno w temacie Formuły 1, jak również samochodów dopuszczonych do ruchu publicznego. Już w latach 70-tych XX wieku Bruce McLaren chciał stworzyć auto drogowe, jednak jego przedwczesna śmierć przekreśliła plany. W potężnie naznaczonym sukcesami okresie w Formule 1, idea auta „dla ludu”, odżyła. Jego głównym mózgiem stał się naczelny projektant firmy, Gordon Murray, inżynieryjny wizjoner i geniusz.
W 1991 roku w Monaco przedstawiono McLarena F1, który produkowany był w okresie od 1994 do 1998 roku. Powstało 107 sztuk (w tym 7 prototypów). Pod maską montowano silnik V12 BMW S70/2 60° o pojemności 6,1 litra. Moc auta w wersji drogowej wynosiła 636 KM (opcjonalnie 689 KM). Pozwalało to, przy niskiej masie własnej na poziomie około 1100 kg, na zdobycie rekordu prędkości wynoszącego 386,5 km/h (podczas jednej z prób nieoficjalnie udało się rozpędzić do 391 km/h). Tym samym F1 stał się najszybszym autem drogowym. McLaren F1 stał się jeżdżącą legendą.