1,4 MultiAir - Fiat
Ostatnimi czasy producenci zasypują rynek nowoczesnymi silnikami benzynowymi, którymi zastępują dopracowane i bezawaryjne konstrukcje. Powstałe w myśl idei downsizingu jednostki dysponują niewielką pojemnością skokową i turbodoładowaniem. O ile w przypadku VW skończyło się to na sporej liczbie błędów konstrukcyjnych i niskiej żywotności jednostek w pierwszym etapie produkcji, o tyle Fiat uporał się znacznie lepiej z tym zagadnieniem. Dostępna chociażby w modelu Bravo jednostka 1,4 Multiair z czterech cylindrów wydobywa 120-150 KM (w Punto Abarth nawet 180 KM). Poza oczywistym turbodoładowaniem, producent postanowił nie podążać za innymi, pozostawiając sprawdzony wtrysk wielopunktowy. Tym samym, uzyskano wyjątkowo udaną jednostkę - dynamiczną, ekonomiczną i trwałą.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl