1,6 16V - Fiat
W latach 90. praktycznie wszystkie silniki benzynowe spotykane w najróżniejszych modelach Fiata urzekały prostotą budowy i niskimi kosztami jakichkolwiek napraw czy wymian eksploatacyjnych. Pod maską rodzinnego sedana - Sieny, pracowały wyłącznie takie konstrukcje, z topowym 1,6 16V na czele. Jak nie trudno się domyśleć, twórcy tego silnika postawili na cztery ustawione w rzędzie cylindry. Co ciekawe, 1,6 swoimi gabarytami tylko nieznacznie przewyższał 1,2. Chcąc uzyskać więcej niż wystarczającą moc i moment obrotowy przydatny podczas jazdy, zainstalowano głowicę o szesnastu zaworach. W ten sposób uzyskano optymalne 103-106 KM i 142 Nm. Za dostarczanie i aplikowanie mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiada wielopunktowy wtrysk paliwa MPI. W przypadku tego silnika przeróbka na zasilanie gazem LPG jest jak najbardziej możliwa.