Wizjonerski VW Golf na GTI Worthersee
Podczas zlotu GTI Worthersee odbyła się prezentacja specjalnie stworzonego na tę okazję Golfa o oznaczeniu Design Vision GTI. Pojazd dysponuje mocą 503 KM.
Model studyjny opiera się na wprowadzonej niedawno VII generacji GRI i przenosi stylistykę i możliwości tego auta do świata wyścigów samochodowych. Zespół stylistów pod kierownictwem szefa designu VW, Klausa Bischoffa, wysunął na zewnątrz słupki C i progi jako samodzielne elementy karoserii, aby stworzyć miejsce na wyraźnie zwiększony rozstaw kół i specjalnie zaprojektowane dla tego samochodu 20-calowe obręcze z oponami 235 z przodu i 275 z tyłu. Uwagę zwraca też niewielka wysokość pojazdu - 1 442 mm. Z przodu osłona chłodnicy, dolny wlot powietrza i boczne otwory chłodzenia hamulców zostały połączone w jedną całość z reflektorami i otoczone wyraźnie zaznaczoną krawędzią. Styliści sięgnęli reflektory znane z seryjnego GTI, poprowadzono też czerwoną linię dzielącą poziomo reflektory.
We wnętrzu znajdziemy akcenty sportowe. Kierownica wyposażona jest w zoptymalizowane pod względem ergonomii przyciski DSG a na jej ramionach umieszczono z lewej strony przełączniki trybu jazdy, zaś z prawej strony przycisk uruchamiania silnika. W górnej części konsoli środkowej projektanci wbudowali przyciski i duże pokrętło klimatyzacji, przycisk świateł oraz aktywacji kamer. Pod nimi znajdują się typowe dla wyścigówek elementy - główny wyłącznik samochodu, przycisk gaśnicy i dezaktywacji ESP. Techniczny styl wzmacniają aplikacje z karbonu, natomiast tapicerka wykonana jest z alcantary w kolorze antracytowym i czarnym oraz ze skóry nappa w kolorze czarnym i czerwonym.
Wyjątkowym detalem jest klamka w formie czerwonej pętli, która nawiązuje do modeli Porsche Cup. Miejsce tylnych siedzeń zajmuje belka w kształcie litery X, stanowiąca dodatkowe usztywnienie nadwozia. W belkę wbudowano mechanizm czerwonych, szelkowych pasów bezpieczeństwa. Duży ekran z prawej strony głównych wskaźników wyświetla m. in. aktualne informacje o okrążeniu i czasach. Komputer komunikuje się z innymi pojazdami na torze i oblicza w czasie rzeczywistym szczegóły dotyczące aktualnego przebiegu wyścigu.
W Design Vision GTI moc została zwiększona do 503 KM, dlatego pod maską nie pracuje rzędowy, 4-cylindrowy silnik TSI lecz 6-cylindrowa jednostka w układzie V. 3-litrowy motor posiada bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie, za które odpowiadają dwie turbosprężarki. Maksymalny moment obrotowy to 560 NM, natomiast siła przenoszona jest na przednią i tylną oś przez przekładnię dwusprzęgłową DSG. Studyjne auto przyspiesza do "setki" w 3,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 300 km/h. Na wszystkich kołach zastosowano ceramiczne tarcze hamulcowe.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl