Trwa ładowanie...
d39vxfq
porady
17-03-2008 11:09

Wiosenny przegląd oświetlenia

d39vxfq
d39vxfq

Ponure miesiące jesieni i zimy wystawiają oświetleniowe systemy samochodu na wielkie obciążenia. Dlatego rozsądne jest dokonanie przeglądu oświetlenia podczas wiosennego przygotowania auta. Czy wszystkie światła działają? Czy reflektory główne i tylne lampy zespolone nie są uszkodzone? Specjaliści od oświetlenia w Helli mają kilka podpowiedzi w kwestii wiosennej kontroli oświetlenia.

Szczególną uwagę poświęcić należy reflektorom głównym. Podrywane kołami z drogi kamyczki i żwir, a także samo działanie mrozu mogły uszkodzić klosze lamp. Nawet niewielkie szczeliny i pęknięcia oznaczają otwarte zaproszenie dla wody i kurzu, co w efekcie niszczy odbłyśnik. Pogarsza to rozkład strumienia światła na przedpolu, a więc i widoczność. Jeśli lampy wytwarzają przyćmione światło, w starszych samochodach warto nabyć akcesoryjne lampy, które idealnie wpasują się w miejsce starych, a będą nowoczesnymi światłami. Będą zapewniały lepsze oświetlenie, a i wygląd samochodu się dzięki nim poprawi.

Oczywistym elementem wiosennego przeglądu jest sprawdzenie wszystkich żarówek. Aby to zrobić, włącz stacyjkę (bez włączenia silnika!), światła mijania i światła awaryjne, wrzuć bieg wsteczny, zaciągnij hamulec ręczny. Powinno zaświecić wszystko poza światłami stopu. Nie zapomnij też spojrzeć na boczne kierunkowskazy! Ważne są również światła pozycyjne/postojowe. Czasami trudno je dostrzec, gdy włączone są światła mijania. Przestaw więc włącznik świateł „pozycyjne”i jeszcze raz obejdź samochód.

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie świateł drogowych – włącznie z niebieską kontrolką na tablicy rozdzielczej – oraz lamp przeciwmgłowych: tylnych i przednich. Jeśli samochód jest wyposażony w system oczyszczania reflektorów, należy i ten element dokładnie sprawdzić. Aby tego dokonać, włącz po prostu zapłon i światła główne, a potem uruchom odpowiedni przełącznik. Jeśli są to teleskopowe spryskiwacze, trzeba sprawdzić, czy prawidłowo się wysuwają i chowają oraz czy strumień tryska z nich na szyby lamp. W starszych systemach z wycieraczkami sprawdzić trzeba także stan piór wycieraczek. Ostatni punkt na liście kontrolnej to lampy stopu. Jeśli nie ma nikogo do pomocy, trzeba się ostrożnie cofnąć do samej ściany – a lepiej jakiejś dużej szyby – i kilkakrotnie naciskając pedał hamulca, skontrolować działanie świateł stopu.

d39vxfq

Źródło: [

]( http://www.carfocus.pl )

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj