Wiosenny przegląd oświetlenia

Ponure miesiące jesieni i zimy wystawiają oświetleniowe systemy samochodu na wielkie obciążenia. Dlatego rozsądne jest dokonanie przeglądu oświetlenia podczas wiosennego przygotowania auta. Czy wszystkie światła działają? Czy reflektory główne i tylne lampy zespolone nie są uszkodzone? Specjaliści od oświetlenia w Helli mają kilka podpowiedzi w kwestii wiosennej kontroli oświetlenia.

Szczególną uwagę poświęcić należy reflektorom głównym. Podrywane kołami z drogi kamyczki i żwir, a także samo działanie mrozu mogły uszkodzić klosze lamp. Nawet niewielkie szczeliny i pęknięcia oznaczają otwarte zaproszenie dla wody i kurzu, co w efekcie niszczy odbłyśnik. Pogarsza to rozkład strumienia światła na przedpolu, a więc i widoczność. Jeśli lampy wytwarzają przyćmione światło, w starszych samochodach warto nabyć akcesoryjne lampy, które idealnie wpasują się w miejsce starych, a będą nowoczesnymi światłami. Będą zapewniały lepsze oświetlenie, a i wygląd samochodu się dzięki nim poprawi.

Oczywistym elementem wiosennego przeglądu jest sprawdzenie wszystkich żarówek. Aby to zrobić, włącz stacyjkę (bez włączenia silnika!), światła mijania i światła awaryjne, wrzuć bieg wsteczny, zaciągnij hamulec ręczny. Powinno zaświecić wszystko poza światłami stopu. Nie zapomnij też spojrzeć na boczne kierunkowskazy! Ważne są również światła pozycyjne/postojowe. Czasami trudno je dostrzec, gdy włączone są światła mijania. Przestaw więc włącznik świateł „pozycyjne”i jeszcze raz obejdź samochód.

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie świateł drogowych – włącznie z niebieską kontrolką na tablicy rozdzielczej – oraz lamp przeciwmgłowych: tylnych i przednich. Jeśli samochód jest wyposażony w system oczyszczania reflektorów, należy i ten element dokładnie sprawdzić. Aby tego dokonać, włącz po prostu zapłon i światła główne, a potem uruchom odpowiedni przełącznik. Jeśli są to teleskopowe spryskiwacze, trzeba sprawdzić, czy prawidłowo się wysuwają i chowają oraz czy strumień tryska z nich na szyby lamp. W starszych systemach z wycieraczkami sprawdzić trzeba także stan piór wycieraczek. Ostatni punkt na liście kontrolnej to lampy stopu. Jeśli nie ma nikogo do pomocy, trzeba się ostrożnie cofnąć do samej ściany – a lepiej jakiejś dużej szyby – i kilkakrotnie naciskając pedał hamulca, skontrolować działanie świateł stopu.

Źródło: [

Obraz

]( http://www.carfocus.pl )

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀