Gdy dochodzi do wypadku liczy się szybka pomoc. Kierowcy są zobowiązani do umożliwienia pojazdom służb ratowniczym swobodnego przejazdu.
Obowiązek taki dotyczy pojazdów uprzywilejowanych mających włączone niebieskie światło i sygnał dźwiękowy. Na jezdniach wyposażonych w jeden pas ruchu dla każdego kierunku należy patrzeć, skąd nadjeżdża pojazd uprzywilejowany i zastanowić się, w jaki sposób najlepiej można umożliwić jego przejazd.
Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni ma sens tylko wtedy, gdy pozostała szerokość jezdni jest wystarczająca dla swobodnego przejazdu pojazdu uprzywilejowanego. Często najlepszym rozwiązaniem jest dalsza płynna jazda o miejsca, gzie możliwe jest swobodne wymijanie.
Na autostradach i drogach szybkiego ruchu z dwoma pasami ruchu w jednym kierunku pojazdy muszą zostawić wolną ścieżkę pośrodku drogi dla pojazdów uprzywilejowanych. W przypadku, gdy mamy więcej niż dwa pasy ruchu dla każdego kierunku ruchu między skrajnym pasem z lewej strony i pasem z nim graniczącym należy pozostawić wolną drogę przejazdu.
Ponadto zaleca się, aby w przypadku tworzenia się korków wcześniej stworzyć drogę przejazdu dla pojazdów uprzywilejowanych, aby ratownicy nie musieli czekać. Uwaga, zawsze należy pamiętać o tym, że w przypadku pojawienia się jednego pojazdu uprzywilejowanego często podążają za nim kolejne.
Źródło: Dekra
ll/moto.wp.pl