Citroen C5 1,6 HDi
Poszukując nietypowej wersji silnikowej popularnego modelu, prawdziwe perełki spotkamy w klasie średniej. Jeszcze kilka lat temu w samochodzie segmentu D nie sposób było znaleźć silnika wysokoprężnego o niewielkiej pojemności skokowej. W katalogu jednostek napędowych Citroena C5 I w poliftingowej wersji (od 2008 roku), poza doskonale znanym 2,0 HDI, znajdziemy również mniejszą propozycję - 1,6 HDI o mocy 110 KM. Ten idealnie sprawdzający się w autach kompaktowych silnik, w ciężkim C5 zadowoli wyłącznie kierowców o spokojnym usposobieniu. O ile dynamika nie powala na kolana, o tyle średnie zużycie oleju napędowego plasuje Citroena na pozycji lidera ekonomicznej jazdy. Znacznie niższe ceny na rynku wtórnym odstraszają - niesłusznie - wielu kierowców. Wbrew obawom koszty użytkowania oszczędnej odmiany C5 nie odbiegają od innych modeli segmentu D.