Mimo 12-letniej już obecności na rynku sprzedaż modelu Skoda Octavia pierwszej generacji nadal utrzymuje się na wysokim poziomie, co jest w dużej mierze zasługą dobrych wyników w regionie Europy Środkowowschodniej. W Polsce Octavia I miała najlepszy rezultat w roku 2003, kiedy to wybrało ją prawie 11 tys. klientów.
_ W tym roku wolumen sprzedaży będzie wyższy _ - zapowiada Fred Kappler, członek zarządu Skoda Auto ds. sprzedaży i marketingu. W większości krajów, w tym również w Polsce, stara Octavia nosi nazwę Tour (dla odróżnienia od modelu kolejnej generacji). W ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku wolumen sprzedaży zwiększył się o 3,3% do 25 094 egzemplarzy. W 2007 r. wyprodukowano 73 080 sztuk tego pojazdu.
Oto jak kształtowała się dotychczas sprzedaż Skody Octavia Tour na polskim rynku:
- rok 1998: 4 656 sztuk
- rok 1999: 7 446 sztuk
- rok 2000: 8 138 sztuk
- rok 2001: 7 539 sztuk
- rok 2002: 9 098 sztuk
- rok 2003: 10 981 sztuk
- rok 2004: 10 687 sztuk
- rok 2005: 5 234 sztuk
- rok 2006: 5 441 sztuk
- rok 2007: 4 051 sztuk
- rok 2008 (styczeń-kwiecień): 1 201 sztuk (26,5% sprzedaży dla całej gamy)
W najbliższej przyszłości nie ma planów zakończenia produkcji Octavii Tour. Jak twierdzi Fred Kappler, Skoda Auto będzie wytwarzać ten model przynajmniej do roku 2010.
Sprzedaż Skody Octavia drugiej generacji rozpoczęła się w roku 2004. Źródła: IBRM Samar (Rafał Żaglewski), Automotive News Europe (Lyle Frink)